زیبایی و سلامت

تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟

تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟ - ایبوکالا

افزایش سن باعث تغییرات قابل توجهی در پوست می شود و کلاژن ( پروتئین مسئول ساختار بافت های همبند بدن ) با گذشت زمان کاهش می یابد. موضوع این مقاله تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟ می باشد که به بررسی این سوال می پردازد که دغدغه خیلی از افراد است.

مقایسه تزریق فیلر و بوتاکس و لیفت با نخ برای جوانسازی

از دست دادن کلاژن باعث نازک شدن پوست می شود که با افزایش سن شکننده تر می شود. این به نوبه خود منجر به چین و چروک، کشیدگی پوست و کاهش حجم در گونه ها و زیر چشم ها می شود. اگرچه پیری یک فرآیند طبیعی است که اصلاً نباید از آن ترسید، اما برخی از افراد ممکن است برای حفظ ظاهر جوان خود از روش‌های زیبایی مانند بوتاکس (سم بوتولینوم)، پرکننده‌ها و نخ ‌ها استفاده کنند. این روش‌ها تنها محدود به افرادی نمی‌شود که می‌خواهند ظاهری جوان داشته باشند، بسیاری از سلبریتی‌های جوان هالیوود و سلبریتی‌های سرتاسر جهان، بوتاکس، پرکننده‌ها و نخ‌ها را در میان نسل ها رایج کرده‌اند. احتمالاً درباره بوتاکس، ژل و فیلر و نخ‌ها چیزهای زیادی شنیده‌اید و مطمئن نیستید که چه چیزی درست است و چه توضیحی هیجان‌انگیز از اشتباه انجام شده یک عمل زیبایی است. خوب، در اینجا حقایقی در مورد هر روش وجود دارد تا به شما کمک کند بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟ - ایبوکالا

مقایسه تزریق بوتاکس و فیلر صورت – ایبوکالا

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم)

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند. در دوزهای کم، می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد و به درمان برخی از بیماری ها کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است که باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را تولید می کند. این همان سمی است که باعث بوتولیسم می شود. بوتاکس یک سم است، اما زمانی که پزشکان از آن به درستی و در دوزهای کم استفاده کنند، می تواند مزایایی داشته باشد. هم کاربرد آرایشی و هم پزشکی دارد. به عنوان یک درمان زیبایی، تزریق بوتاکس می تواند چین و چروک های پوست را کاهش دهد. همچنین، سازمان غذا و داروی آمریکا FDA  آن را به عنوان درمانی برای مشکلات مختلف سلامتی از جمله اسپاسم پلک، تعریق بیش از حد، برخی اختلالات مثانه و میگرن تایید کرده است. یادتان باشد که بوتاکس خوب هرگز ارزان نیست، بوتاکس ارزان هرگز خوب نیست.

تزریق ژل و فیلر

پرکننده های پوستی به کاهش خطوط صورت و بازگرداندن حجم و پری صورت کمک می کنند. با افزایش سن، صورت ما به طور طبیعی چربی زیر پوستی را از دست می دهد. سپس عضلات صورت نزدیک‌تر به سطح پوست کار می‌کنند، بنابراین خطوط لبخند و پای کلاغی آشکارتر می‌شوند. پوست صورت نیز کمی کشیده می شود و به این کاهش حجم صورت می افزاید. عوامل دیگری که بر روی پوست صورت تاثیر می گذارد عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، وراثت و سبک زندگی.

مزایای تزریق ژل و فیلر

  1. لب های نازک پر
  2. خطوط کم عمق را تقویت کنید
  3. چین و چروک های صورت را نرم کنید
  4. بهبود ظاهر اسکارهای فرورفته
  5. تغییر شکل های کانتور در صورت را بازسازی کنید
  6. سایه پلک های پایینی را کم یا حذف کنید
  7. پرکننده های پوستی می توانند در افرادی که علائم اولیه پیری دارند یا به عنوان بخشی ارزش افزوده در جراحی جوانسازی صورت بسیار مفید باشند.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. غلظت های بالا در بافت های همبند نرم و در مایع اطراف چشم شما یافت می شود. همچنین در برخی مایعات غضروفی و ​​مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرموله شده است و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است.

تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟ - ایبوکالا

تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟ – ایبوکالا

نخ لیفت

برخلاف فیلرها و بوتاکس، نخ ها نمی توانند به همان روش حجم دهند یا حرکات صورت را متوقف کنند. نخ ها شامل یک بخیه موقت است که در ناحیه مورد نظر بیمار تعبیه می شود تا زیبایی جوانی حفظ شود. 4 نوع نخ مختلف وجود دارد، و هر کدام باید با شرایط خاص بیمار تنظیم شوند، زیرا نخ ها برای همه کسانی که می خواهند علائم پیری را کاهش دهند توصیه نمی شود. لیفت بینی با نخ یکی از روش های رفع ایرادات بینی است.

انواع نخ لیفت و کاربرد آن

  1. بخیه های تعلیق

این نوع نخ‌ها پوست آویزان را بالا می‌برند تا ظاهری جوان داشته باشند، به روشی مشابه لیفت صورت. آنها معمولاً 18 ماه قبل از جذب توسط بدن باقی می مانند. با این حال، اثرات این رشته ها برای مدت طولانی تر از آن باقی می ماند.

  1. نخ های برهنه و نخ های لنگر

این نوع نخ ها پوست را بلند و سفت می کنند. نخ‌های خاردار نازک‌تر از نخ‌های لنگر هستند، به همین دلیل است که از آن‌ها برای بلند کردن ظریف استفاده می‌شود، در حالی که از نخ‌های لنگر برای درمان نواحی مشکل‌دار خاصی که نیاز به توجه بیشتری دارند استفاده می‌شود. 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند.

  1. نخ تک رشته ها

مونو فیلامنت ها نه پوست را بلند می کنند و نه سفت می کنند، بلکه در عوض پوست را تقویت می کنند. این نخ ها با تحریک پوست برای تولید کلاژن، ظاهر پوست را بهبود می بخشند. آنها معمولاً در عرض 6 ماه حل می شوند و نسبت به سایر انواع نخ لیفت به تعویض بیشتری نیاز دارند.

  1. رشته های تخصصی

نخ های تخصصی در موارد خاص مانند جراحی های غیر جراحی بینی یا برای نرم کردن خطوط و چین و چروک های عمیق استفاده می شود. پیری یک فرآیند طبیعی است که در نهایت همه آن را تجربه خواهند کرد. شما می توانید با انتخاب بوتاکس، فیلر یا نخ، پیر شدن را به آرامی انتخاب کنید. همه چیز به وضعیت فردی شما بستگی دارد و اینکه چه روشی برای رفع نواحی مشکل ساز روی صورت شما بهتر است. البته که برای مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ نیاز دارید که نکاتی را رعایت کنید.

2 دیدگاه در “تزریق فیلر و بوتاکس یا لیفت با نخ کدام بهتر است ؟

  1. نازنین عزیزپور گفت:

    لیفت بهتره یا تزریق ژل و بوتاکس؟ درباره این توضیح میدین؟

    1. جعفری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *