زیبایی و سلامت

درمان افتادگی صورت

درمان افتادگی صورت - ایبو کالا

افتادگی پوست به خصوص در صورت و گردن می تواند یکی از چشمگیرترین نشانه های پیری باشد. اگرچه افتادگی پوست بخشی از روند طبیعی پیری است، اما می‌تواند یک نگرانی زیبایی برای مردان و زنان باشد. اگر می‌خواهید قسمت‌های خاصی از پوست شل را سفت کنید، به خواندن ادامه دهید تا دقیقاً بدانید چه چیزی باعث افتادگی پوست می‌شود و چه گزینه‌های درمانی در دسترس هستند تا ظاهری سفت و جوان را به شما بدهند. این مقاله درمان افتادگی صورت را توضیح می دهد.

دلایل افتادگی پوست صورت

شلی پوست اصطلاح پزشکی برای حالت شل و شل اکتسابی پوست است که با افزایش سن ایجاد می شود. شلی پوست نتیجه عوامل درونی و بیرونی است که باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین در پوست می شود. به غیر از پیری طبیعی، نمونه هایی از این عوامل عبارتند از ژنتیک، رژیم غذایی، استرس، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نوسانات وزن، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی و سیگار کشیدن. هنگامی که این عوامل فیبرهای کلاژن و الاستین را که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد تجزیه می کنند، نیروی جاذبه پوست شل را حتی بیشتر به سمت پایین می کشد.

دلایل اصلی شلی پوست یا افتادگی صورت چیست ؟

  • با افزایش سن، سنتز کلاژن در پوست کندتر می شود و باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و افتادگی داشته باشد.
  • بافت همبند در پوست که از غضروف ها و استخوان های مختلف پشتیبانی می کند با افزایش سن ضعیف می شود.
  • چربی هایی که زمانی به طور مساوی در زیر پوست پخش می شدند و آن را بالا نگه می داشتند، شروع به از دست دادن حجم می کنند و توده ها را تشکیل می دهند. این توده ها در اثر گرانش شروع به افتادگی می کنند
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید به کلاژن و الاستین موجود در پوست آسیب می رساند و باعث از هم باز شدن آنها و افتادگی پوست می شود. دود سیگار و آلودگی هوا از دیگر عواملی هستند که می توانند روند ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع کنند.
  • کاهش وزن سریع و بارداری نیز می تواند باعث افتادگی پوست شود.

بهترین روش برای درمان افتادگی پوست

درمان‌های غیر تهاجمی برای افتادگی پوست شامل دستگاه‌هایی است که از مسیرهای مکانیکی یا بیوشیمیایی استفاده می‌کنند تا ابتدا باعث انقباض و تخریب کلاژن شوند که سپس به بازسازی کلاژن منجر می‌شود. در زیر چند نمونه از گزینه های درمانی غیر تهاجمی برای افتادگی پوست آورده شده است.

  1. ترماژ یا حرارت

ترماژ راه حل درمانی اثبات شده ای می باشد که از طریق فرکانس رادیویی به عمق درم و بافت زیرجلدی پوست نفوذ می کند. ترماژ بلافاصله باعث سفت تر شدن پوست می شود.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از متدهای جدید درمان افتادگی پوست می باشد. در این روش نخ لیفت از طریق سرسوزن های مخصوص وارد ناحیه مورد نظر شده و طبق تشخیص متخصص به اندازه مورد نظر پوست کشیده می شود.

  1. اولتراپی

اولتراپی نیز روشی است که توسط FDA برای لیفت کردن چانه،پوست گردن و دکلته و ابرو ثابت شده است. این روش تولید کلاژن را در بدن تحریک می کند.

  1. فرکانس رادیویی

فرکانس رادیویی غیرجراحی از دستگاهی برای گرم کردن بافت زیر پوست استفاده می کند.برخی از افراد گزارش می دهند که یک درمان می تواند نتیجه دهد، اما ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج، درمان های طولانی تر و بیشتری طول بکشد. با مراقبت مناسب از پوست، اثرات می تواند 2 تا 3 سال باقی بماند.

  1. درمان های لیزری

لیزر درمانی بدون آسیب رساندن به لایه بالایی، گرما را به عمق پوست ارسال می کند. نتایج معمولاً به سه تا پنج جلسه درمانی نیاز دارند و ممکن است 2 تا 6 ماه پس از آخرین درمان ظاهر شوند. لیزر درمانی می تواند پوست تمام بدن را سفت کند، اما به ویژه برای شکم و بازوها مفید است.

درمان افتادگی صورت - ایبو کالا

درمان افتادگی صورت | بررسی کامل تمامی روش ها |

درمان افتادگی پوست صورت در خانه

برخی از رویکردهای سبک زندگی بسته به علت و شدت آن ممکن است به افتادگی پوست کمک کنند. برخی از تکنیک ها برای نواحی خاصی از بدن بهتر از بقیه هستند.
این رویکردها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ورزش

درگیر شدن در ورزش هایی مانند تمرینات مقاومتی می تواند توده عضلانی را افزایش دهد. عضله سازی از طریق ورزش می تواند ظاهر افتادگی پوست را به خصوص در پاها و بازوها بهبود بخشد.
همچنین، تمرینات صورت ممکن است تون عضلات اطراف فک و گردن را بهبود بخشد. این ممکن است افتادگی پوست در این نواحی را کاهش دهد.

  • محصولات سفت کننده

محصولات سفت کننده زیادی وجود دارد که برای درمان شلی پوست به بازار عرضه می شوند. هدف اینها کاهش افتادگی جزئی است که روی پوست صورت، گردن یا شکم تأثیر می گذارد.
محصولات حاوی رتینوئید ممکن است فوایدی داشته باشند. رتینوئیدها ممکن است میزان کلاژن را در پوست افزایش دهند و به آن کمک کنند سفت تر به نظر برسد.

  • رژیم غذایی سالم

خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات با رنگ های روشن باشد، از سلامت پوست حمایت می کند. مکمل های اضافی ممکن است فوایدی برای افتادگی پوست داشته باشد.

مزایا و عوارض درمان افتادگی صورت

به طور کلی تا کنون عوارض خاصی در ارتباط با درمان هایی که در بالا ذکر شد گزارش نشده است اما برای جلوگیری از هرگونه مشکل حتما با پزشک مشورت کنید. در صورت انجام هر نوع عمل خودسرانه احتمال عوارض اجتناب ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *