زیبایی و سلامت

روتین روزانه مراقبت از پوست | بررسی کامل

روتین روزانه مراقبت از پوست بررسی کامل - ایبوکالا

اگر شما می خواهید یک روتین مراقبت از پوست را شروع کنید، ما در این مقاله به روتین روزانه مراقبت از پوست | بررسی کامل، پرداخته ایم.اما قطعا چند سوال درباره مراحل و نحوه مراقبت از پوست در ذهنتان دارید . سوالاتی مثل:

  • چند محصول مراقبت از پوست باید استفاده کنید؟
  • کدام یک برای پوست شما مناسب است؟
  • به چه ترتیبی باید این محصولات را اعمال کنید؟
  • محصولات چه کاری انجام می دهند؟

در ادامه با خواندن مقاله زیر به شما قول میدهیم پاسخ بعضی از سوالاتتان را میگیرید.

سه مرحله اصلی مراقبت از پوست

برای به دست آوردن بهترین حالت روزانه مراقبت از پوست، صرف نظر از نوع پوستتان، باید با سه مرحله ساده شروع کنید:

  1. پاک کنید
  2. درمان کنید
  3. مرطوب کنید

احتمالاً قبلاً می دانید که پاکسازی به معنای شستن صورت و مرطوب کردن به معنای آبرسانی به پوست است، اما “درمان” چه چیزی را شامل می شود؟

خوب، هدف هر روتین مراقبت از پوست، علاوه بر حفظ پوست صورت شما در حالت ایده
آل، هدف قرار دادن مناطق مشکل دار است.

درمان به معنای ترکیب سرم ‌ها یا کرم ‌های مملو از مواد مفید برای مراقبت از پوست مانند ویتامین C، رتینول، آلفا هیدروکسی اسید ها و غیره است، بسته به نوع پوست شما و نتایجی که می‌خواهید ببینید.

روتین روزانه مراقبت از پوست | بررسی کامل - ایبوکالا

روتین روزانه مراقبت از پوست | بهترین راه کارها برای محافظت از پوست – ایبوکالا

برای نتیجه گرفتن از روتین روزانه پوستتان صبور باشید

چیزهای خوب نصیب کسانی می شود که صبر می کنند – و این شامل روال های مراقبت از پوست نیز می شود. حتی بهترین محصولات مراقبت از پوست برای اثربخشی زمان می برد، بنابراین یک شبه منتظر نتیجه نباشید. اگر به یک برنامه منظم و روزانه پایبند باشید، احتمالاً می توانید انتظار داشته باشید که در عرض شش تا 12 هفته مزایایی را مشاهده کنید – و اغلب حداقل سه تا چهار ماه طول می کشد تا بدانید که آیا روال جدید شما واقعاً کار می کند یا خیر؟ البته که برای نتیجه گیری بهتر باید روتین شبانه مراقبت از پوست را نیز انجام دهید.

مراحل روتین مراقبت از پوست برای صبح

  1. پاک کننده

پاکسازی صورت باید اولین قدم در هر روتین مراقبت از پوست باشد. «بسیاری از افراد بیش از حد یا اغلب یا با پاک‌کننده ‌های خیلی خشن پاک ‌سازی می‌کنند، که در واقع سد محافظ پوست شما را از بین می‌برد.» اگر پوست خشک یا حساسی دارید، سعی کنید فقط در شب بشویید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

  1. تونر

همانطور که میدانید تونر پوست را مرطوب و شاداب می کند و برای محافظت از پوست بسیار مهم است. یک تونر خوب می تواند در پاکسازی صورت بسیار عالی عمل کند. بنابراین در انتخاب آن دقت کنید.

  1. سرم

یک سرم متناسب با نگرانی ‌های پوست شما می‌تواند هم درمان و هم محافظت کند، و مقادیر متمرکزی از مواد قوی را ارائه می‌کند که می‌تواند تعدادی از مشکلات پوست، از چین و چروک گرفته تا لکه‌های تیره را برطرف کند – و اگر نگرانی‌های متعددی دارید، می‌توانید از چندین فرمول سرم مختلف استفاده کنید. اما باید برچسب ها را با دقت بخوانید، زیرا برخی از سرم ها بهتر است در صبح استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر برای شب ایده آل هستند.

  1. کرم دور چشم

کرم دور چشم ضروری است زیرا پوست اطراف چشم نازک‌تر است و اولین چیزی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. یک کرم دور چشم خوب می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک، سیاهی دور چشم و پف کمک کند. خوب است بدانید: اگر در 20 سالگی شروع به استفاده از کرم دور چشم کنید، به جلوگیری از ظاهر شدن چین و چروک کمک می کند.

  1. مرطوب کننده

در مرحله بعدی مرطوب کننده های صورت هستند که پوست شما را نرم و هیدراته نگه می دارند و به تقویت سد آن کمک می کنند.

  • اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، در طول روز از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تری مانند لوسیون یا ژل استفاده کنید که به سرعت خیس می‌شود و زیر آرایش قرص نمی‌دهد.
  • اگر پوست شما خشک‌تر است، از فرمول غلیظ‌تری مانند کرم استفاده کنید.
  1. ضد آفتاب

اگر از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، انگار هیچکدام از مراحل قبل را انجام نداده اید. خورشید اولین دلیل پیری زودرس پوست است.

روتین روزانه مراقبت از پوست بررسی کامل - ایبوکالا

روتین روزانه مراقبت از پوست بررسی کامل – ایبوکالا

مراحل روتین مراقبت از پوست برای شب

برنامه شبانه روتین پوست به اندازه برنامه روزانه شما اهمیت دارد. شما همچنان همان سه مرحله اصلی – پاکسازی، درمان و مرطوب کردن – را دنبال خواهید کرد، اما در شب، این روال کمی متفاوت به نظر می رسد.

زیبایی پوست و مو باعث افزایش اعتماد به نفس و تاثیرات مثبت آن در روحیه فرد خواهد شد. پس علاوه بر پوست، مو نیز نیاز به مراقبت دارد. مو نیز مانند پوست دارای روتین مراقبتی است. اگر نمیدانید روتین مو چیست ؟  می توانید آن را در وب سایت ایبوکالا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *