زیبایی و سلامت

8 روش درمان سیاهی دور چشم

8 روش درمان سیاهی دور چشم - ایبوکالا

فقط یک جستجوی سریع در اینترنت در مورد “درمان سیاهی دور چشم” نزدیک به 21 میلیون نتیجه و صفحه به صفحه محصولات و نکات، از کیسه های چای و بالش های مخصوص گرفته تا پی آر پی و سرم های حاوی ویتامین و مزوتراپی را به دست می آورد و به همین دلیل در این مقاله قرار است به 8 روش درمان سیاهی دور چشم بپردازیم.

قبل از اینکه نگاهی به اینکه چه چیزی ممکن است موثر باشد، مفید است بدانید که چرا این لکه های تیره و همچنین پف کردگی در وهله اول وجود دارند. پس بیایید باهم به مطالعه این مقاله ادامه دهیم.

چرا زیرچشم سیاه می شود ؟

حلقه های زیر چشم دارای یک جزء ژنتیکی قوی هستند. اما حتی اگر در خانواده شما وجود نداشته باشد، ممکن است در نتیجه :

  • خستگی
  • استرس
  • آلرژی
  • کم آبی
  • آسیب نور خورشید

و دیگر شرایط محیطی و سبک زندگی ظاهر شوند.

«معمولاً سیاهی دور چشم با افزایش سن بدتر می شود. این به این دلیل است که ساختار طبیعی استخوان‌های گونه و مقداری شلی پوست در پلک‌ ها وجود دارد که منجر به ظاهری تو خالی و سایه‌ ای از بالا می‌شود.»

سیاهی به سیاهرگ ‌های زیر پوست نیز مربوط می‌شود. پوست زیر چشمان شما نازک است و با افزایش سن، ممکن است شروع به از دست دادن حجم در لایه های چربی زیر پوست کنید. همانطور که این لایه های چربی نازک می شوند، می توانید رگ های خونی را راحت تر ببینید. التهاب که می‌تواند ناشی از کم خوابی یا آلرژی‌ های بد باشد، این رگ‌ های خونی را برجسته ‌تر می‌کند. روش درمان پف زیرچشم با سیاهی دور چشم کاملا متفاوت است. پس برای درمان و رفع مشکل مورد نظر، یک متد مناسب را انتخاب نمایید.

8 روش درمان سیاهی دور چشم - ایبوکالا

8 روش درمان سیاهی دور چشم | راه های درمان خانگی – ایبوکالا

درمان سیاهی زیر چشم در خانه

برخی از کبودی / سیاهی دورچشم خیلی عمیق نبوده و در منزل هم می توانید برای درمان آن اقدام نمایید. در اینجا به شرح 4 روش درمان کبودی دورچشم در منزل پرداخته ایم:

  • استفاده از کرم روشن کننده

محصولات تولیدی با هیدروکینون، به خصوص وقتی که با رتینوئیدها، اسید هیالورونیک یا ویتامین C ترکیب شوند، بسیار در برطرف ساختن سیاهی دور چشم موثر است.

اینگونه محصولات مانند لاکچری کوین می‌توانند بر خواص سلولی و مولکولی پوست شما اثر بخش باشند و پوست شما را جوان‌ تر و شاداب تر نشان دهند. برای ویتامین C، این آنتی اکسیدان قوی می تواند از پوست در برابر اثرات پیری نور خورشید محافظت کند، در حالی که تشکیل ملانین را کاهش می دهد، که می تواند پوست را تیره کند.

  • از چای کیسه ای استفاده کنید

اگر به یک راه حل سریع برای کاهش پف و تیرگی نیاز دارید، چند کیسه چای حاوی کافئین بگیرید. آن ها را چند دقیقه در آب داغ دم کنید، بگذارید خنک شوند تا ولرم شوند و سه تا چهار دقیقه روی چشم های بسته خود بگذارید. کافئین به منقبض شدن رگ ‌های خونی زیر پوست اطراف چشم‌ها کمک می‌کند، بنابراین آنها به وضوح مشخص نیستند. استفاده از پد چشم با 3 درصد کافئین و 1 درصد ویتامین K می تواند بسیار مناسب باشد.

  • استفاده از میوه | پوست خیار یک راه حل عالی برای درمان سیاهی زیر چشم

خیار سرشار از سدیم است و آب را از زیر پوست خارج می کند. به‌علاوه، وقتی سرد می‌شود، مانند کیسه ‌های یخ کوچکی است که تورم رگ‌ های خونی کوچک زیر چشم را کاهش می‌دهد.

  • روتین پوست

گاها سیاهی دور چشم به دلیل استفاده از لوازم آرایشی در طول روز اتفاق می افتد، که با رعایت روتین مراقبت از پوست در روز و روتین شبانه مراقبت از پوست سیاهی دور چشم بهبود می یابد.

4 روش پزشکی برای درمان سیاهی دور چشم

اگر با روش هایی که در بالا گفته شد، کبودی زیر چشم تان رفع نشد، می توانید با مراجعه به پزشک متخصص یکی از روش های زیر را برای درمان انتخاب نمایید. البته که نظر پزشک شما بسیار حائز اهمیت است.

انجام عمل جراحی

اگرچه این یک اقدام شدید به نظر می رسد، اما یک روش جزئی در نظر گرفته می شود. زمان بهبودی حدود یک هفته است و درد معمولاً حداقل است. رایج ترین آن برداشتن تکه های باقی مانده از پدهای چربی زیر چشم و سفت کردن پوست است. نه تنها کیسه ‌های پف ‌کرده را از بین می‌برد، بلکه معمولاً سیاهی را نیز از بین برده و اغلب توسط افرادی که به دلایل ژنتیکی دچار سیاهی زیر چشم هستند از آن استفاده می‌کنند.

تزریق ژل زیر چشم

اگر پف و سیاهی شما به از دست دادن چربی زیر چشم مربوط می شود، یک گزینه پرکننده های هیالورونیک مانند ژل رووفیل فاین، ژل نورامیس لایت یا ژل زیر چشم درمکس طلایی می تواند برای شما مفید باشد. این‌ محصولات باید با دقت تزریق شوند تا جایی را که چربی قبلاً در آن قرار داشت نگه دارند و می‌توانند سطح صاف‌ تر و مات ‌تری روی رگ‌ های خونی زیرین ایجاد کنند.

دقت کنید که تزریق ژل حتما و باید توسط پزشک با تجربه انجام شود.

8 روش درمان سیاهی دور چشم - ایبوکالا

8 روش درمان سیاهی دور چشم | مزوتراپی، PRP و تزریق فیلر – ایبوکالا

مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم

مزوتراپی یک درمان دوره ای برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. در برخی موارد، شما حتی می توانید نتایج را پس از تنها یک درمان مشاهده کنید. هر زمان که احساس کردید نیاز به تقویت دارید می توانید این کار را انجام دهید.

به طور کلی، یک دوره حداکثر 3 درمان را در فواصل منظم برای انجام مزوتراپی با کوکتل مزوتراپی فیوژن و کوکتل مزوتراپی مزولایک بهترین نتیجه را دریافت می کنید. علاوه بر این، می توانید یک درمان سالیانه برای بهینه سازی نتیجه زیر چشم داشته باشید. مزایای مزوتراپی به شرح زیر است :

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • روشن کردن دور چشم
  • کاهش پف و کیسه های زیر چشم
  • کاهش ظاهر خسته

PRP دور چشم | آیا پی آر پی واقعا موثر است؟

تزریق پی آر پی برای اصلاح سیاهی و رنگدانه زیر چشم عمل می کند زیرا پلاسما می تواند بافت زیر چشم را ترمیم و جوان کند. پلاکت ها، سلول های بنیادی، فاکتورهای رشد و سیتوکین ها همگی در پی آر پی یافت می شوند. هنگامی که پی آر پی از طریق فرآیندی به نام میکرونیدلینگ تزریق می شود، بهبودی که به تدریج برای از بین بردن حلقه های سیاه عمل می کند القا می شود.

اکثر بیماران از نتایج روش های تزریق PRP خود بسیار خوشحال هستند و مطالعات نشان می دهد که نتایج درمان اغلب بهتر از نتایج حاصل از کرم های موضعی و سایر روش های غیر تهاجمی است.

2 دیدگاه در “8 روش درمان سیاهی دور چشم

  1. سهیلا بهمنی گفت:

    شما کدومو پیشنهاد میدین؟ تزریق ژل یا کرم؟

    1. جعفری گفت:

      سلام
      اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید، می توانید از روش تزریق ژل استفاده کنید، اما اگر مدت دوره برای شما مهم نیست، از کرم های دور چشم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *