سوپر مارکت

انواع ساقه طلایی

در قدیم یک بیسکویت به اسم «دیجستیو» در ایران تولید شده است که بعد ها آدم‌ های با کلاس تر به آن «دایجستیو» هم می‌گفتند البته که امروزه نیز هنوز هم افرادی بیسکویت ساقه طلایی مینو را دایجستیو می گویند. این بیسکویت اولین بار در بریتانیا تولید و نام گذاری شده و با معنی ‌ای شبیه به گوارشی یا هاضمه ‌ای در جامعه آن زمان جا افتاده است. دایجستیو یکی از انواع ساقه طلایی می باشد.

ترکیبات ساقه طلایی

بیسکویت ساقه طلایی مینو وقتی برای اولین ‌بار تولید شده به خاطر استفاده از سودیم بی‌کربنات یا همان جوش شیرین ویژگی ‌های ضد اسیدی داشته است. بعضی از تولیدکننده‌ها از عصاره مالت استفاده می‌کردند تا مقداری از نشاسته‌ ی موجود در آرد را قبل از پختن تجزیه کنند.

از قدیمی ‌ترین دایجستیو های ایران بیسکویت ساقه طلایی مینو است که احتمالا همان دیجستیو قدیم باشد. بیسکوییتی که سال‌ هاست وجود دارد که این گزینه‌ بودن در طی سالیان دراز گزینه ‌ی مهمی در صنایع خوراکی ایران است چون خیلی از چیزهای چند سال پیش را دیگر نمی‌ شود پیدا کرد. البته نکته مهم این است که اکنون نیز تغییری هم نکرده است.

نه طعمش نه بسته‌ بندی آن و نه حتی اندازه ا‌ش. البته به یاد می آورم که چند سال پیش بسته ‌بندی بیسکویت ساقه طلایی مینو عوض شد و آپشن باز کنید به آن اضافه شد که باز هم تغییر خاصی به حساب نمی‌ آید. چون اگر از آنجا هم بخواهید بازش کنید باز هم معمولا به دردسر می‌ خورید.

بیسکویت ساقه طلایی مینو را در همه‌ جای ایران می ‌توانید پیدا کنید. معمولا هم گزینه‌ ای است که با آخرین مانده پولتان سراغش می روید. چون با صرف هزینه ای بسیار پایین سیر شدن را به ارمغان می آورد. زمانی که موفق شدید این بسته‌ قرمز رنگ را باز کنید کمی بوی گندم و نون و چیزهایی شبیه به این به مشام شما می‌خورد. این بیسکویت‌ ها را سعی نکنید به زور از جای خود بیرون بکشید چون خیلی راحت ‌تر از چیزی که فکرش را بکنید می‌ شکنند.

اما دلیل محبوبیت ساقه طلایی فقط این نیست که با پول کم کاملا سیر می شوید. حتی دلیل آن مزه هم نیست بلکه دلیل آن  این است که همراه همیشگی شکنجه‌ های روزهای سخت رژیم‌ های غذایی شماست. چون هر بیسکویت آن حدود ۶۱/۵ کیلوکالری انرژی دارد و چون سبوس دارد می‌تواند کمبود مواد معدنی ‌ای که از برنج و نون می‌گیریم را تامین کند. بیسکویت ساقه طلایی داشتن فیبر مدت طولانی‌تری انسان را سیر نگه می‌دارد.

ساقه طلایی

بیسکویت ساقه طلایی یکی از بهترین خوراکی ها است که در زنجیره ی غذایی اغلب ایرانیان به ویژه دانشجویان و کارمندان و سایر افراد کم در آمد جایگاه مهمی دارد.

بیسکویت ساقه طلایی به دلیل سبوسی که در خودش دارد دارای چندین فایده ی عالی است از جمله احساس سیری که بعد از خوردن ساقه طلایی به انسان دست می دهد و بدن انسان نمی تواند فیبر را جذب کند بنابراین در حالی احساس سیری در بدن ایجاد می شود که کالری کمی جذب کرده است.

فیبری که در سبوس بیسکویت ساقه طلایی وجود دارد از بیماری های دستگاه گوارش جلوگیری کرده و یک عامل مهم در مقابله با انواع سرطان دستگاه گوارش می باشد.

انواع ساقه طلایی - ایبو کالا

خرید انواع بیسکویت ساقه طلایی مینو

بیسکویت ساقه طلایی غنی از ویتامین های گروه ب  است و همانطور که می دانید این گروه از ویتامین ها برای شادابی و سلامت پوست و مو ، ناراحتی های عصبی، اختلالات متابولیسمی مفید است و همینطور این بیسکویت برای بیماران مبتلا به دیابت ملیتوس نیز توصیه می شود چرا که هم دارای فیبر بوده و هم قند موجود در آن دارای شاخص گلیسمی مناسب می باشد.

بیسکویت ساقه طلائی یکی از انواع مختلف بیسکویت های نرم محسوب می شود که به دلیل مرغوبیت و ارزش تغذیه ای آن از طرفداران زیادی برخوردار است. ساقه طلایی یکی از معدود محصولات صنایع آردی است که در آن از طعم دهنده های غیر طبیعی استفاده نمی شود.

ساقه طلایی مینو جدید و قدیمی

میزان انرژی حاصل از مصرف یک صدم گرم از این محصول معادل 493 کیلو کالری است و شرکت مینو اولین تولید کننده بیسکویت با آرد کامل می باشد. کالری ساقه طلایی ساده و کاکائویی با هم فرق دارد. مثلا کالری بیسکویت ساقه طلایی برای هر عدد از آن، ۵۵ است در حالی که یک عدد بیسکویت ساقه طلایی کاکائویی ۷۵/۵ کالری دارد.بیسکویت ساقه طلایی از آرد گندم سبوس دار تهیه شده و نسبت به بیسکویت ‌های معمولی فیبر بیشتری دارد.

این محصول را در کشورهای اروپایی به نام دایجستیو نیز می شناسند و به دلیل داشتن سبوس و عصاره مالت همیشه مورد استقبال مصرف کنندگان است. بیسکویت دایجستیو نوعی بیسکویت نیمه شیرین با بافت خرد شده است که انواع مختلفی داشته و به سرعت جایگزین تنقلات ناسالم شده است.

امروزه شرکت ‌های زیادی مثل تسکو، داوس فارم ، مارکس اند اسپنسر و مک ‌ویتی برای تولید بیسکویت‌ های دایجستیو در جهان شناخته شده هستند. بیسکویت ساقه طلایی که ما در ایران می شناسیم، از نظر فرم، طعم و بسته‌ بندی بیشتر از همه به بیسکویت ‌های مک ‌ویتی شبیه است. مک ‌ویتی فردی است که این بیسکویت را اختراع کرده و پس از آن در کشورهایی مثل چین، روسیه و البته ایران، تولیدکننده ‌ها تلاش کردند شکل اصلی دایجستیو را تداعی کنند.

تولید ساقه طلائی یکی از افتخارات شرکت مینو بوده و این شرکت همواره سعی کرده است با حفظ و بهبود کیفی بیسکویت ساقه طلایی بتواند پاسخگوی تمام مشتریان خود باشد.

2 دیدگاه در “انواع ساقه طلایی

  1. بهروز سلامی گفت:

    خدایی یکی از بهتریناست
    همدم دوران سرکار و دانشجویمه

  2. سایه ناصری گفت:

    بسیار عالی . مطلب خوبی بود. استفاده کردم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *