سوپر مارکت

انواع غلات صبحانه و کورن فلکس

غلات صبحانه - ایبو کالا

غلات صبحانه اشتها را افزایش می دهد و مناسب اشخاصی است که می خواهند به وزن ایده آل خود برسند. هر روزه ما انسان ها صبحانه های یکنواخت و تکراری مصرف می کنیم. که خود دلیلی برای کم شدن و از دست داد اشتها است. یکی از روش های تنوع در صبحانه استفاده از انواع غلات صبحانه و کورن فلکس برای وعده صبحانه می باشد.

غلات صبحانه را چگونه بخوریم ؟

صنعت تولید غلات در قرن 19 میلادی در ایالات متحده آمریکا آغاز گردید و باعث تغییر در رژیم غذایی مردم آمریکا شد. حدود 150 سال قبل، بیشتر مردم آمریکا به سبک انگلیسی صبحانه می خوردند. صبحانه انگلیسی ها شامل مقدار زیادی گوشت و میزان کمی مواد فیبردار است. که نتیجه استفاده از آن شیوع بیماری های معده در آمریکا بود.

در سال 1863 میلادی دکتر جیمز جکسون برای اولین بار غلات صبحانه را تولید کرد. و اسم آن را گرانولا نامید و پس از آن در سال 1889 میلادی دکتر جان هاروی کلاگ برای اولین بار غلات صبحانه را به شیوه صنعتی تولید کرد. در دنیا حدود 275 نوع غلات وجود دارد. که برای انواع رده های سنی مختلف به بازار عرضه می گردد.

غلات صبحانه متشکل از دانه های کامل یا پرک شده هستند که می توان با طعم های مختلف همچون میوه ای، شکلاتی و… استفاده کرد. این نوع صبحانه خوشمزه را میتوان با شیر، آبمیوه، میوه و گاهی باشکر مخلوط نمود. بعضی ها با اضافه کردن نمک طعام، شیر خشک، فندق، بادام و میوه های خشک غلات صبحانه را مصرف می کنند.

غلات صبحانه - ایبو کالا

انواع غلات صبحانه و کورن فلکس و طرز تهیه آن

فواید مصرف غلات صبحانه یا همان کورن فلکس

به دلیل دارا بودن دانه های غلات، کربوهیدرات های ساده و پیچیده فیبرها، آنتی اکسیدان های طبیعی همچون ویتامین A، چربی های غیر اشباع گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی، ارزش تغذیه ای قابل توجهی دارد. غلات سبوس دار به غلاتی گفته می شود که حداقل 25 درصد سبوس داشته باشد.

طبق تحقیق های پژوهشگران آمریکایی مصرف روزانه غلات سبوس دار می تواند تا 28 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش دهد. پژوهشگران در زمان بندی و درصد کاهش دادن بیماری های قلبی به این نتیجه رسیدند. که مصرف 2 الی 6 بار در هفته غلات سبوس دار تا 22 درصد و یکبار در هفته 14 درصد می تواند بروز بیماری های قلبی را کاهش دهد. از دیگر مزایای استفاده از غلات صبحانه سبوس دار می توان به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول خون و کاهش حمله های قلبی اشاره کرد.

بعضی از غلات های صبحانه دارای 100 درصد اسید فولیک هستند. که بدن همه ی انسان ها شدیدا به آن نیاز دارد. اسید فولیک برای پیشگیری از بیماری های مادرزادی بسیار ضروری است. و یکی از مهم ترین مواد مورد نیاز بدن است. و از همه مهم تر برای نوزادان چه قبل از به دنیا آمدن و چه زمانی که در رحم مادر هستند بسیار مفید می باشد. مصرف غلات صبحانه سبوس دار برای سلامت نوزاد تاثیر به سزایی دارد.

مصرف مداوم غلات باعث جذب موادی مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می شود. و به شما برای رسیدن به وزن مناسب کمک بسیاری می کند. محققان با انجام پژوهش های مکرر به این نتیجه رسیده اند. کودکانی که از غلات صبحانه به صورت مداوم استفاده می کنند. در مقایسه با هم سن های خود بهتر می توانند مطالب را درک کنند. که در آموزش و یادگیری آن ها تاثیر زیادی دارد. طبق مطالعاتی که بر روی 16000 نفر انجام گردیده، خوردن صبحانه باعث داشتن وزن مناسب تری می شود.

غلات صبحانه - ایبو کالا

انواع غلات صبحانه و کورن فلکس و طرز تهیه آن – ایبو کالا

فواید خوردن صبحانه

صبحانه خوردن باعث می شود که کمتر به سمت استفاده از تنقلات نامناسب بدن سوق پیدا کنیم. و تحقیقات نشان داده است آنهایی که صبحانه نمی خورند، بدن آن ها کالری بیشتری جذب می کند. خوردن غلات می تواند به کاهش استرس و کلسترول خون کمک بسیاری کند. تحقیقات انجام شده در مورد افرادی که از غلات استفاده می کنند در مقایسه با اشخاصی که گوشت یا تخم مرغ مصرف می کنند، دارای وزن ایده آل تر و مناسب تری هستند.

انواع غلات

انواع غلات صبحانه را می توان به سه گروه تقسیم کرد که عبارت اند از:

1- کورن فلکس ( پرک تهیه شده از ذرت )

2- موسلی و غذا های کودک

3- غذاهای رژیمی

1 دیدگاه در “انواع غلات صبحانه و کورن فلکس

  1. مهدیه سلطانی گفت:

    یکی از بهترین صبحونه هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *