تجهیزات پزشکی

نحوه استفاده از تب سنج لیزری چینی

تب سنج لیزری چینی - ایبوکالا

در این مقاله کوتاه سعی داریم خریداران با نحوه استفاده از تب سنج لیزری چینی را برای شما توضیح دهیم. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین علائم حیاطی بدن دما است. بالا و یا پایین بودن دمای نشان دهنده نوعی بیماری و ضعف در قسمتی از سیستم دفاعی بدن می باشد که به همین منظور تب سنج از دستگاه سنجش پزشکی است که دارای اهمیت بالایی می باشد.

کار با تب سنج لیزری

در گذشته پزشکان و متخصصان از تب سنج های جیوه ای برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می کردند و هنوز هم در بعضی از مناطق کاربرد دارد. اما باید آگاه باشیم که با توجه به سمی بودن جیوه و یک بار مصرف نبودن آن خطراتی را به دنبال داشته و دارد. اگر هنگام کار تب سنج جیوه ای دچار شکستگی شود. پوست پزشک و بیمار با جیوه تماس پیدا کرده و ممکن است به پوست آسیب بزند.
با گذشت زمان و پیشرفت علم تب سنج های زیادی به بازار عرضه شد. تب سنج ها را می توان به دو دسته تماسی و غیرتماسی تقسیم نمود. تب سنج های تماسی همانطور که از نامش پیداست برای اندازه گیری دما باید با بدن تماس داشته باشد. که خود موجب انتقال بیماری و ویروس می شود.
تب سنج های غیرتماسی دیجیتال هستند و بدون تماس با بدن بیمار دما را بسیار دقیق تر از سایر تب سنج ها اندازه گیری می کند و انواع میکروب، ویروس و باکتری را منتقل نمی کند. به همین دلیل  بیشتر مورد استقبال پزشکان و عموم قرار گرفته است.

تب سنج لیزری چینی - ایبوکالا

نحوه استفاده از تب سنج لیزری چینی | بررسی کامل

آموزش کار با تب سنج لیزری CIX

تب سنج غیرتماسی دیجیتال CIX مدل KV-11  دارای سنسور طبی IR مادون قرمز است. این سنسور فقط برای تشخیص گرما استفاده می شود. و آسیبی به بدن وارد نمی کند. شکل ظاهری آن به شکل تفنگ طراحی شده که به راحتی در دست جای می گیرد و بر روی آن سه دکمه تعبیه شده که اولین دکمه از سمت چپ برای تنظیمات دستگاه بوده و شما می توانید با کمک این دستگاه تعیین کنید که آیا می خواهید دمای بدن یا دمای محیط را اندازه گیری کنید.
دو دکمه بعدی که با علامت مثبت و منفی نشان داده شده برای نشان دادن دماهای ذخیره شده در دستگاه است. تب سنج CIX دارای حافظه بوده و شما می توانید با کمک دکمه هایی که گفته شد شما می توانید دمای بدن 10 شخصی را که اندازه گیری کرده اید در آن ذخیره نمایید. این محصول ساخت کشور چین است اما دارای کیفیت خوبی می باشد.
برای اندازه گیری دقیق تب سنج لیزری دیجیتال را باید حداقل در فاصله 3 سانتی متر و حداکثر در فاصله 5 سانتی متر نگه دارید. ولتاژ باتری آن 3 ولت است با تعیبه دو عدد باتری یک و نیم ولتی در انتهای دستگاه شما می توانید برق مورد نیاز برای استفاده را تامین کنید. خطای اندازه گیری دستگاه برای بدن 0.2 درجه سانتی گراد یا 0.4 درجه فارنهایت است. این درصد خطا برای اجسام 1 درجه سانتی گراد یا 1.4 درجه فارنهایت می باشد.که درصد بسیار ناچیزی بوده و قابل چشم پوشی است.

مشخصات تب سنج چینی

به دلیل شکستنی بودن تب سنج هنگام حمل و استفاده دقت کنید. دارای وزن صد گرم است که نسبتا سبک بوده و کار با آن دست را خسته نمی کند. ابعاد آن 43*77*149 mm  می باشد. صفحه نمایش دستگاه به صورت LCD طراحی شده است.
برای استفاده از دماسنج مادون قرمز غیرتماسی CIX مدل KV-11 کافی است ابتدا آن را روشن کنید و در مقابل پیشانی شخص مورد نظر قرار دهید تا دمای بدن را به طور دقیق نشان دهد. پس استفاده دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و نیازی نیست دکمه آن را فشار دهید. برای آگاهی بیشتر می توانید به دفترچه راهنما محصول مراجعه نمایید.

در صورت روشن نشدن تب سنج دیجیتال به نکات زیر دقت کنید

  • از قرارگیری جهت درست باتری درون دستگاه مطمئن شوید.
  • هنگام باز کردن درپوش باتری دقت کنید کمی درپوش را به سمت پایین فشار داده و سپس به صورت کشویی درب را باز نمایید.
  • دقت کنید درون دستگاه رطوبت نفوذ نکرده باشد.
  • پس از استفاده از تب سنج حتما باتری های درون آن را خارج نمایید. زیرا با باقی ماندن باتری درون دستگاه ممکن است باتری سولفاته شود و موجب زنگ زدن تیغ های ارتباطی درون دستگاه شود.
  • لطفا دقت نمایید باتری مورد استفاده حتما دارای تاریخ انقضاء و برند معتبری باشد.

5 دیدگاه در “نحوه استفاده از تب سنج لیزری چینی

  1. عادل تابنده گفت:

    خیلی خوب ما از این تب سنج ها واسه ورودی پاساژمون گرفتیم
    باز یک مقدار از ورود افراد بیمار جلوگیری می کنه

    1. نویسنده الف گفت:

      سلام و عرض احترام
      به دلیل استفاده راحت از این تب سنج تقریبا در تمامی اماکن قابل استفاده می باشد. و دما را بسیار دقیق نمایش می دهد.

  2. عزیز خالقی گفت:

    ازتون خرید داشتم. خیلی خوب بود. ممنونم

  3. تقی پور از میاندوآب گفت:

    بسیار عالی خیلی خوبه استفادش آسونه

    1. جعفری گفت:

      سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *