مد و پوشاک

فرق سوتین و کرست چیست ؟

فرق سوتین و کرست چیست؟ - ایبو کالا

سوتین قدمتی دیرینه دارد و از گذشته تا اکنون تغییرات زیادی داشته است. امروزه در صنعت مد جایگاه بالایی پیدا کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هنگامی که به مراکز خرید می روید قطعا متوجه اهمیت آن خواهید شد. برای لباس های مختلف سوتین های متفاوتی طراحی و تولید شده است. که هر کدام کاربردی متفاوت دارد. مانند سوتین های راحتی مناسب منزل، سوتین هایی که با طرح های مجلسی که مناسب لباس های مجلسی بوده و سوتین اسپرت یا ورزشی مناسب رفتن به باشگاه و ورزش کردن است. و بسیاری از طرح های دیگر سوتین که کاربرد های متفاوتی دارد.

انواع سوتین

سوتین جزو دسته بندی لباس زیر زنانه است که بین خانم ها از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و برای خوش فرم تر نشان دادن سینه و گاهی حتی بزرگتر نشان دادن سینه ها از آن استفاده می شود. سینه خانم ها از چربی و عضله تشکیل شده که سنگینی بار آنها روی شانه و گردن می افتد. یکی از عوارض نبستن سوتین این است که باعث افتادگی سینه شده و سرشانه و گردن را به سمت جلو خم کرده و در آینده باعث به وجود آمدن قوز گردن و کمر می شود.

همینطور نیروی جاذبه باعث افتادگی سینه می شود اما با بستن سوتین با سایز مناسب (نه گشاد و نه خیلی تنگ) می توان تاثیر آن را به حداقل رساند. البته که با گذشت زمان و رسیدن زنان به سن بالا سینه ها افتاده و شل و اندکی چروک می شوند. اما با مراقبت و پوشیدن سوتین مناسب و انجام دادن ورزش های روزمره و رژیم غذایی صحیح در سنین نوجوانی و جوانی می توان تغییرات آن را در سنین بالا به حداقل رساند و از بروز این عارضه پیشگیری کرد.

سینه بند ها در مدل ها و طرح ها و رنگ های گوناگونی تولید و عرضه می شوند. سینه بند، جنس های مختلفی دارد که می تواند توری ، ساتن ، نخی و … باشد. به همین دلیل با انواع قیمت ها در بازار موجود است بسته به نوع کش و دانتل و پارچه و قزن مورد استفاده قیمت سوتین ها متغیر است.
فروشگاه های معتبر متعددی برای تولید و عرضه انواع سوتین باکیفیت با قیمت های مناسب یافت می شود. اما کیفیت لباس زیر برای شما بسیار مهم است زیرا با اندام های حساس شما به صورت مستقیم در ارتباط است .
مهمترین عوامل در تعیین قیمت سوتین به شرح زیر است :
کیفیت سینه بند
جنس پارچه سوتین
مدل سوتین و سختی تولید آن
بند ها و رکاب ها و کش های استفاده شده
نوع اسفنج مورد استفاده در سوتین

سوتین

جنس پارچه و کش و رکاب سوتین از اهمیت بالای برخوردار است چرا که اگر از کیفیت پایینی برخوردار باشد با چند بار شستشو و استفاده در کوتاه مدت غیر استفاده می شوند. جنس نامرغوب سینه بند همچنین باعث بوجود آمدن بیماریهای پوستی می شود. توجه داشته باشید حتما سعی کنید بعد از خرید هر نوع لباس زیری حتما آن را بشویید و ضد عفونی کنید.

این مساله بسیار مهم است چرا که لباس زیر به صورت مستقیم با اندام های خصوصی شما در ارتباط است و ممکن است باکتری ها و ویروس های نهفته ای بر روی آن موجود باشد که به راحتی برای شما مشکلات بسیار جدی و جنسی ایجاد خواهد کرد. لباس زیر زنانه ممکن است قبل از رسیدن به دست شما با هزاران شیء برخورد کرده باشد و از طریق آن آلوده شود.

عوارض بستن سوتین

در هنگام خواب بهتر است از سوتین استفاده نکنید! خصوصا از پوشیدن سوتین تنگ جدا خودداری کنید. چرا که دمای مرکزی بدن افزایش پیدا کرده و احساس سنگینی در قفسه سینه ایجاد می کند و مانع از داشتن خوابی راحت و آسوده می شود. خصوصا خانم هایی که در زمان خواب سوتین فنردار بپوشند. علاوه بر اینکه بر روی قفسه سینه فشار وارد می شود احتمال اینکه فنر سینه بند در رفته و خراش بر روی سینه بر جای بگذارد وجود دارد. متخصصان توصیه می کنند هنگام خواب از پوشیدن سوتین خودداری کنید.

توصیه متخصصین این است که در زمان خواب از سوتین استفاده نکنید، بخصوص سوتین تنگ یا جک دار و فنر دار برای زمان خواب اصلا مناسب نیستند. در صورت تمایل به استفاده سوتین در هنگام خواب از سوتین های نخی متناسب با سایز خود استفاده کنید تا خوابی آرام داشته و دچار بیماری های پوستی نشوید. همچنین پوشیدن سوتین تنگ و نامناسب با رکاب تنگ فشار بر روی سرشانه ها و گردن ایجاد کرده و باعث ایجاد کمر درد و قوز گردن می شود. با اشاره به این موضوع که هنوز محققان دلیل کافی برای مضرات بستن سوتین هنوز بدست نیاوردند ولی توصیه می کنیم که از سینه بند تنگ و فنر دار به مدت طولانی استفاده نکنید.

تفاوت سوتین و کرست

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند کرست همان سوتین است و هم معنی هم هستند و عده ای بر این باورند که کرست نام قدیمی سوتین است. در حالی که این تصور کاملا اشتباه بوده و واقعیت این است که کرست و سوتین دو لباس متفاوت در دسته لباس زیر هستند. کرست ها از بالای سینه شروع شده و عموما تا پایین کمر و یا باسن امتداد پیدا می کنند و همانند یک کمربند پهن می مانند. در حالی که سوتین فقط بخش سینه را پوشش داده و سینه ها را به سمت بالا کشیده و خوش فرم تر نشان می دهد.

سوتین

طرز انتخاب سایز مناسب سوتین

افتادن دائمی رکاب : یعنی زمانی که شما بند سوتین را هم تنظیم و کوتاه کردید باز رکاب سوتین از سرشانه هایتان بیفتد. این به این معنی است که سایز سینه بند یا سوتین خود را بزرگتر خریداری کرده اید و یا کش رکاب سوتین درجه پایین داشته و بعد چند بار استفاده وا رفته و شل شده.
بالا رفتن مداوم بند کمری : زمانی که بند کمری سوتین شما مدام به سمت بالا کشیده می شود و مرتب شما آن را باید به سمت پایین بکشید بدون شک کار آزار دهنده ای است. اگر شما رکاب سوتین خود را و همچنین قزن بند کمری سینه بند را تنظیم کردید و همچنان این مشکل را داشتید متاسفانه شما سایز خود را به درستی انتخاب نکرده اید . بیرون افتادگی سینه : زمانی که سینه های شما از کاپ سوتین و از بغل سوتین نزدیک به زیر بغل بیرون می زند این اتفاق به این معنی است که شما سوتین کوچکتر از سایز خود خریداری کرده اید.

1 دیدگاه در “فرق سوتین و کرست چیست ؟

  1. نادیا قلی خانی گفت:

    مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *