تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی | لیست کامل

دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی | لیست کامل - ایبو کالا

برای ساختن یک مطب جدید دندانپزشکی از ابتدا، ارتقاء یک مطب موجود یا گسترش یک مطب با اپراتورهای اضافی یا خدمات تخصصی جدید، قطعات متعددی از تجهیزات دندانپزشکی برای تکمیل پروژه مورد نیاز است. تجهیزات دندانپزشکی شامل سیستم‌ های ابزاری است که به یک مطب دندانپزشکی نیرو می‌دهد، سیستم‌ های مورد استفاده برای پروتکل ‌های کنترل عفونت و حتی همه تجهیزات مورد استفاده برای راه‌ اندازی یک اپراتور دندانپزشکی قابل حمل. تجهیزات دندانپزشکی را می توان به دسته های زیادی تقسیم کرد تا شامل انواع تجهیزاتی باشد که هر مطب برای درمان بیماران به آن نیاز دارد و همچنین تجهیزات مورد نیاز در مطب های ارائه خدمات تخصصی مانند اندودانتیکس یا جراحی دهان. ما مقاله دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی | لیست کامل، را برای بررسی هرچه بیشتر و کامل تر این تجهیزات برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

آشنایی با وسایل و تجهیزات دندانپزشکی

در این مقاله، انواع ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک دندانپزشکی را بررسی خواهیم کرد، که اگر به فکر راه اندازی کلینیک خود هستید، می خواهید خط تولید خاصی را تجدید کنید یا فقط می خواهید بیشتر بدانید، به کارتان خواهد آمد.

بیایید با چند وسیله مورد نیاز در یک کلینیک دندانپزشکی شروع کنیم:

  • هندپیس Contra-Angle : برای کار در داخل دهان به منظور از بین بردن مواد پوسیده، آماده کردن حفره ها یا تاج ها، حذف مواد پرکننده، و همچنین برای تکمیل و صیقل دادن سطوح دندانی و ترمیمی استفاده می شود. آنها ابزارهایی با سرعت کم و گشتاور بالا هستند.
  • لامپ لایت کیور دندانی: این لامپ ها برای روش های لایت کیور بر روی مواد دندانی به ویژه چسب ها و کامپوزیت ها استفاده می شوند. آنها دارای نور ماوراء بنفش هستند که بر روی مواد نورگیر عمل می کند و باعث پلیمریزه شدن و سخت شدن آنها در مدت زمان کوتاهی می شود.
  • هندپیس مستقیم: این ابزارهای چرخشی با کمترین سرعت (بین 20000 تا 40000 دور در دقیقه) هستند و معمولاً در داخل دهان استفاده نمی شوند. آنها برای اصلاح پروتز استفاده می شوند و همیشه به یک میکروموتور متصل می شوند. علاوه بر این، این ابزارها ممکن است نور داشته باشند یا نباشند. در این پست نکات بسیار مفیدی در مورد هندپیس های مستقیم به شما ارائه می دهیم.
  • میکروموتور: میکروموتورها برای درمان بافت‌های نیمه سخت دندان استفاده می‌شوند. این ابزار با سیستم اتصال متغیر به شیلنگ های تجهیزات دندانپزشکی متصل می شود. سرعت‌ها و گشتاورهای مختلف کار نیز متغیر هستند، در همین حال می‌توان انواع مختلفی از ابزارها را روی میکرو موتور قرار داد: هندپیس‌های مستقیم و مخالف.
  • در بخش کامپوزیت دندانپزشک می تواند انواع چسب، اپلیکاتور کامپوزیت، سیمان، کامپوزیت قدامی و خلفی، کامپوزیت زیبایی، کامپوزیت یونیورسال، سیال کامپوزیت، کامپوزیت خلفی، مواد موقت، ترمیم کننده، سیلانت، سیلیکون را در سایت ایبو کالا بیابد.
  • به طور کلی لیست تجهیزات دندانپزشکی جامد بیش از این ها می باشد و شامل موارد بزرگ و کوچک برای ارائه مراقبت های پیشگیرانه، درمان های جراحی و همه چیز در این بین است.  لیستی از :
  • وسایل راحتی بیمار
  • ارتودنسی
  • آزمایشگاه
  • هندپیس‌ها
  • وسایل یکبار مصرف و پروتزها

که از حوصله این مقاله خارج است. شما عزیزان با تماس تلفنی می توانید از کارشناسان ما برای خرید انواع وسایل و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مشاوره بگیرید.

دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی لیست کامل - ایبو کالا

دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی لیست کامل

دندانپزشک از چه تجهیزاتی برای مراقبت از دندان استفاده می کند؟

دندانپزشک شما مجموعه ای کامل از تجهیزات را دارد تا به او کمک کند از شما مراقبت کند و تجربه شما را تا حد امکان لذت بخش کند.

در اینجا راهنمای برخی از دستگاه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکی شما و کارهایی که انجام می دهد آورده شده است :

  1. آینه دهان : تقریباً مطمئناً در طول بازدید شما استفاده خواهد شد. دندانپزشک شما باید دید خوبی از داخل دهان، از جمله پشت دندان های شما داشته باشد. آینه آنها را قادر می سازد تا از همه زوایای مختلف ببینند و به راحتی هر گونه مشکل احتمالی را پیدا کنند.
  2. پروب دندانپزشکی : انواع مختلفی از پروب وجود دارد. اگرچه می توانند ترسناک به نظر برسند، اما برای کاوش در دهان و اطمینان از مرتب بودن همه چیز استفاده می شوند. پروب داسی برای تعیین محل هرگونه حفره و سایر مشکلات دهان استفاده می شود، در حالی که پروب پریودنتال برای اندازه گیری پاکت های پریودنتال و شناسایی هر گونه مشکلی مانند تحلیل لثه استفاده می شود.
  3. بی حس کننده : دندان‌ها ممکن است از بیرون سخت باشند، اما زیر مینای دندان به‌طور باورنکردنی حساس هستند. برای اینکه بدون ایجاد درد عمل کنید، دندانپزشک شما یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن دهان شما تجویز می کند. برخی از تمرین‌های پورتمن اکنون دارای آرام‌بخشی بدون درد هستند، به این معنی که شما حتی نمی‌دانید دندانتان بی‌حس شده است. در مورد این گزینه از دندانپزشک پورتمن خود بپرسید.
  4. سرنگ دندان : سرنگ دندانی برای تجویز بی حسی موضعی برای بی حس کردن دندان ها و لثه ها استفاده می شود تا دندانپزشک شما بتواند اقداماتی را انجام دهد که در غیر این صورت ممکن است برای شما دردناک باشد. همچنین از سرنگ ها برای شستشو یا خشک کردن دهان به ترتیب با آب و هوا استفاده می شود که برای برخی روش ها ضروری است. سرنگ‌ها هنگام مصرف ممکن است احساس ناراحتی کنند، اما این معمولاً چند ثانیه کاهش می‌یابد.
  5. مته دندانپزشکی : صدا و ارتعاشات ناشی از مته روی دندان شما ممکن است باعث ایجاد حس غیرعادی شود، اما جای نگرانی نیست. این مته برای از بین بردن پوسیدگی های چسبیده به دندان قبل از پر کردن حفره استفاده می شود، اگرچه گاهی اوقات فقط برای پولیش و صاف کردن دندان پس از اتمام عمل است.

به همین ترتیب موارد بسیار دیگری وجود دارد که مقاله را طولانی تر می کند. مواردی از قبیل :

  • بیل مکانیکی قاشقی ( Spoon excavator )
  • سوزاننده ( Burnisher )
  • مقیاس کننده ( Scaler )
  • کورت ( Curette )
  • دستگاه مکش ( suction device )
  • اشعه ایکس ( X-ray )
  • قالب ( Mould )

خرید و قیمت تجهیزات دندانپزشکی

شما مشتریان عزیز می توانید از طریق سایت ایبو کالا دسته تجهیزات دندانپزشکی را انتخاب کرده و منو موجود محصول مورد نظر خود را انتخاب و از کیفیت اصلی و بالای اجناس ما  بهره مند شوید.

خرید اینترنتی از سایت ما قابل اطمینان بوده و تمام قیمت ها به روز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *