زیبایی و سلامت

فواید استفاده از ماسک صورت

فواید استفاده از ماسک صورت - ایبو کالا

استفاده از ماسک صورت یکی از آرامش ‌بخش‌ترین و با طراوت‌ترین فعالیت‌های مراقبت از پوست است. هیچ چیزی مانند ماسک صورت برای افزایش روتین مراقبت از پوست شما وجود ندارد. ماسک مناسب فقط یک درمان دلپذیر نیست، بلکه می‌تواند نگرانی‌ها و شرایط کلیدی پوست، از خشکی و کم ‌آبی گرفته تا منافذ بزرگ و آکنه را نیز برطرف کند. فواید استفاده از ماسک صورت بسیار زیاد است.بسته به سن شما، برخی از ماسک ها مفیدتر از بقیه خواهند بود. برای آشنایی با انواع ماسک صورت، نحوه استفاده از آن و نحوه انتخاب ماسک مناسب برای محدوده سنی و پوست منحصر به فرد خود، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا از ماسک صورت باید استفاده کنیم ؟

این راه حل های زیبایی در سبک های کاربردی مختلفی ارائه می شوند، اما همه آنها یک مشکل را حل می کنند. هر گونه بی نظمی روی پوست، از آکنه گرفته تا شرایط چرب، می تواند به طور موقت با استفاده از ماسک کاهش یابد. یکی از رازهای جذابیت در تمامی افراد مراقبت از پوست و مو می باشد. رعایت روتین روزانه مراقبت از پوست و روتین شبانه مراقبت از پوست در بهبود پوست و افزایش زیبایی شما قطعا موثر خواهد بود.

هر ماسک کاربرد منحصر به فردی دارد، از جمله:

  • ماسک های ورقه ای به صورت تک محصولی روی صورت قرار می گیرند
  • ژل ها، کرم ها یا خاک رس که نیاز به حرکت سایشی از انگشتان شما دارند

ماسک های صورت با تمیز کردن ساده پوست متفاوت هستند. پاک کننده ها فقط برای مدت کوتاهی روی پوست شما باقی می مانند.در بسیاری از موارد، تنها چند ثانیه از استفاده از پاک کننده و شستن آن می گذرد.

همانطور که ماسک های صورت را استفاده می کنید، حدود 10 یا 15 دقیقه روی پوست باقی می مانند. به مزایایی که باید روی پوست شما تأثیر بگذارد فکر کنید! به دلیل کاربرد منحصر به فرد این ماسک ها، نسل های زیادی از زنان از این مواد در سراسر جهان استفاده کرده اند.

فواید ماسک صورت خانگی

درست مانند یک سرم یا مرطوب کننده، ماسک صورت یک وسیله مراقبت از پوست است. این مواد فعال، ویتامین ها و مواد مغذی بسیار متمرکز را به پوست می رساند تا سلامت کلی آن را بهبود بخشد. تفاوت؟ ماسک‌های صورت انسدادی هستند – آنها یک مانع فیزیکی ایجاد می‌کنند که در مواد مفید قفل می‌شود و به پوست اجازه می‌دهد به طور موثرتری جذب شود.

ماسک‌ های صورت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت متناوب استفاده می‌شوند تا پوست شما را تقویت کند. بسته به نیاز پوست شما، ماسکی وجود دارد که می تواند یکی (یا ترکیبی) از موارد زیر را انجام دهد:

  • پوست خشک را آبرسانی و مرطوب می کند
  • منافذ بزرگ را اصلاح می کند
  • بافت پوست را بهبود می بخشد
  • روغن و کثیفی اضافی را جذب می کند
  • منافذ مسدود شده را رفع می کند
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل می رساند
  • خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد
  • ظاهر جوش ها را بهبود می بخشد
  • لکه های تیره را روشن می کند
فواید استفاده از ماسک صورت - ایبو کالا

فواید استفاده از ماسک صورت چیست ؟

عوارض ماسک صورت

ماسک ‌ها به دلیل اثرات پاک‌کنندگی و سم‌زدایی‌شان، ممکن است برای برخی از انواع پوست، مانند پوست ‌های خشک، آسیب‌دیده از نور خورشید یا پوست‌ های مختلط، خوب نباشد. این موضوع کاملا وابسته به نوع ماسکی است که از آن استفاده می کنید.

در این مورد نیز میتوانید از شخص متخصص مشورت بگیرید.آنها همچنین می توانند انواع پوست های حساس را تحریک کنند اگر برای مدت طولانی گذاشته شوند یا دارای مواد حساس کننده اضافی مانند اسیدها یا عطر باشند.

انواع ماسک صورت

مطمئن نیستید کدام ماسک برای شما مناسب است؟ ادر ادامه ماسک ‌های خانگی به شما معرفی میکنیم تا در زمان دلخواه خود به مهم‌ترین اهداف مراقبت از پوست خود برسید :

  1. ماسک کرم

یک مکمل مهم برای هر رژیم زیبایی است که پوست شما را تمیز و شاداب می کند. این ماسک صورت با بافتی کرمی طراحی شده است.

  1. ماسک خاک رس

ماسک ‌های خاک رس در میان افرادی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند، به دلیل توانایی آن‌ها در حذف آلودگی‌ها، به حداقل رساندن ظاهر منافذ و جذب چربی اضافی مورد علاقه هستند.

  1. ماسک ژل

راه حلی عالی برای پوستی که استرس دارد و نیاز به آرامش دارد. یکی از بهترین محصولات ماسک ژل، ماسک شراب می باشد. ماسک شراب با خاصیت کلاژن سازی موجب پیشگیری از روند پیری پوست شده و همچنین جوش و جای جوش را از بین می برد.

  1. ماسک ورقه ای

این ماسک ها از کاغذ ضخیم اما انعطاف پذیر، سلولز یا مجموعه ای از پارچه ها مانند میکروالیاف یا پشم پنبه، خمیر نارگیل و غیره ساخته شده اند.ماسک های ورقه ای احتمالاً یکی از ساده ترین محصولات مراقبت از پوست هستند.این ورق ها دارای اندازه جهانی هستند که با تمام ساختارهای صورت مطابقت دارند.

  1. ماسک های لایه بردار

در واقع، ماسک‌های لایه‌بردار صورت با برداشتن آرام خارجی‌ترین لایه‌ی پوست برای رفع تیرگی و مرده‌ی پوست کار می‌کنند. این باعث ایجاد بافت نرم‌تر پوست می‌شود و همچنین می‌تواند به تعادل رنگدانه‌ها کمک کند. به علاوه، ماسک های لایه بردار می توانند به محو شدن خطوط ریز و تمیز کردن منافذ کمک کنند. این می تواند آلودگی ها و باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *