زیبایی و سلامت

تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV

تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV - ایبو کالا

لاک خشک کن یک محصول ضروری در هر سالن حرفه ای است که هم برای لاک سنتی و هم برای تنظیم ژل ضروری است. آنها به دو دسته LED یا UV طبقه بندی می شوند که به نوع لامپ و نوری که ساطع می کنند بستگی دارد. تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED یا UV را در این مقاله بررسی میکنیم.

چطور یک لاک خشک کن مناسب انتخاب کنیم ؟

به طور سنتی از دستگاه UV برای درمان لاک ناخن استفاده می شد، اما با ظهور لاک ژل، دستگاه های LED محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

انتخاب بین دستگاه LED یا UV به ترجیح شخصی بستگی دارد، با این حال هنوز تصمیم گیری بین این دو ممکن است دشوار باشد. در اینجا شش عاملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک برای شما و سالن شما مناسب است.

  1. انواع پولیش دستگاه لاک خشک کن

انتخاب دستگاه ناخن به لاک های ژلی که استفاده می کنید بستگی دارد. یک لامپ LED فقط برای ژل لاک هایی که به طور خاص تحت نور LED تنظیم می شوند کار می کند، در حالی که لامپ های UV برای همه انواع ژل لاک کار می کنند. بنابراین، اگر طیف وسیعی از مارک‌های ژل لهستانی مختلف دارید، یک لامپ UV همه آنها را درمان می‌کند، در حالی که یک لامپ LED فقط مارک‌های خاص ژل لاک ال‌ای‌دی را درمان می‌کند. بنابراین، یک لامپ UV به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

  1. زمان سنجی دقیق

یکی از بزرگترین تفاوت های دستگاه های UV و LED، میانگین زمان پخت ژل لاک است. زمان از یک لامپ به لامپ دیگر متفاوت است، اما به طور معمول، لامپ های LED در مقایسه با لامپ های UV سریعتر هستند. لامپ های LED در طیف نور باریکی کار می کنند، بنابراین به شما امکان می دهد ناخن ها را در حدود 30 تا 60 ثانیه خشک کنید، در حالی که لامپ های UV حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد.

  1. وزن و اندازه لاک خشک کن

دستگاه های UV و LED معمولا سبک و حمل و نقل آسان هستند، اما دستگاه های LED معمولا سبک تر از دستگاه UV هستند. دستگاه LED نیز در مقایسه با دستگاه های UV که کمی سنگین‌تر و بزرگ‌تر هستند، از نظر اندازه کوچک‌تر هستند. اگر شما یک آرایشگر ناخن هستید که به جاهای مختلف می روید و به دنبال چیزی سبک تر و راحت تر برای جابجایی هستید، یک دستگاه LED ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV - ایبو کالا

تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV چیست ؟

  1. میزان مصرف برق دستگاه

به طور معمول، هر چه درجه وات بالاتر باشد، راندمان پخت بهتر و زمان خشک شدن سریعتر است. با این حال، با افزایش وات لامپ، قیمت آن نیز افزایش می یابد. هر چیزی کمتر از 10 وات برای لامپ های UV یا LED توصیه نمی شود زیرا آنها به خوبی کار نمی کنند. به طور کلی، یک لامپ ناخن LED انرژی کمتری مصرف می کند، بنابراین سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه تر است، در حالی که یک لامپ UV انرژی بیشتری برای دستیابی به نتایج مشابه مصرف می کند.

  1. عمر لاک خشک کن

طول عمر دستگاه های LED و UV به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که عمر دستگاه های UV 1000 ساعت است و معمولاً هر شش ماه یکبار نیاز به تعویض دارند، لامپ های LED حدود 50000 ساعت کار می کنند بنابراین هرگز نیازی به تعویض لامپ ندارید. بنابراین، اگرچه لامپ های LED گران تر هستند، نیازی به تعویض دوره ای آنها مانند لامپ های UV ندارید.

  1. قیمت دستگاه لاک خشک کن

قیمت دستگاه های ناخن به برندی که برای آن انتخاب می کنید و بودجه شما بستگی دارد. لامپ های LED معمولاً گرانتر از لامپ های UV هستند. دستگاه های UV معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند، اما به یاد داشته باشید که عمر لامپ طولانی نیست و انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای اخیر، خرید لامپ های LED کمی ارزان تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *