تجهیزات پزشکی

معرفی انواع سرنگ و سرسوزن

معرفی انواع سرنگ و سرسوزن - ایبو کالا

سرنگ ها از یک سیلندر و پیستون برای تحویل دقیق مایعات یا گازها در کاربردهای تحلیلی، پزشکی، دارویی یا بیوتکنولوژی استفاده می کنند. در این مقاله با یک بررسی کوتاه به سراغ معرفی انواع سرنگ و سرسوزن رفته ایم.

سرنگ و سوزن چیست ؟

سرنگ وسیله ای است که برای تزریق دارو یا مایعات دیگر به بافت های بدن یا سایر رسانه ها استفاده می شود. سوزن یک ابزار توخالی باریک برای وارد کردن یا خارج کردن مواد از بدن به صورت تزریقی است. معمولاً سرنگ‌ها با سوزن‌های متصل عرضه می‌شوند. با این حال، این قانون نیست.

نکات مهم در انتخاب سرنگ و سوزن

پارامترهای مهم هنگام تعیین سرنگ عبارتند از :

  • روش تزریق
  • پیکربندی سوزن
  • حجم سرنگ
  • درجه بندی مقیاس سرنگ
  • درجه فشار

سرنگ ها از یکی از دو روش تزریق دستی یا خودکار استفاده می کنند. انژکتور مکانیزمی برای تزریق دقیق مقدار از پیش تعیین شده نمونه است. انژکتور می‌تواند یک دستگاه ساده دستی یا یک نمونه‌برگیر خودکار پیچیده باشد که امکان تزریق خودکار نمونه‌های مختلف را به جریان مایع برای عملکرد بدون مراقبت می‌دهد. اگر سوزن همراه با سرنگ باشد، ممکن است یکی از دو پیکربندی را داشته باشد. ممکن است قابل جابجایی یا ثابت باشد.

پارامترهای مهم هنگام تعیین سوزن عبارتند از :

  • گیج سوزن
  • طول
  • قطر داخلی
  • قطر بیرونی

هنگام مشخص کردن یک سوزن، آنها از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین متغیر هستند، هرچه گیج سوزن بزرگ‌تر باشد، سوزن کوچک‌تر است. به عنوان مثال، یک سوزن گیج 4.0 بزرگتر است (اندازه فیزیکی) از سوزن گیج 8.0. ابعاد مهمی که باید برای سوزن ها در نظر گرفت طول، قطر داخلی و قطر بیرونی است. قطر بیرونی به گیج بستگی دارد، اما این در مورد قطر داخلی صادق نیست.

ویژگی‌های مشترک سرنگ‌ و سوزن

  • سوزن‌های جایگزین همراه با سرنگ
  • پیستون‌های قابل تعویض برای سرنگ‌ها
  • بشکه‌های قابل تعویض برای سرنگ‌ها
  • نمایشگر دیجیتال و آداپتور Chaney که روشی مناسب برای انجام چندین تزریق از یک حجم مایع بدون نیاز به خواندن دقیق مقیاس سرنگ در هر بار
معرفی انواع سرنگ و سرسوزن - ایبوکالا

معرفی انواع سرنگ و سرسوزن | بررسی کامل

انواع سرنگ

سرنگهای مختلفی در بازار موجود است که با توجه به کاربرد متفاوت هستند. ضمن آنکه متریال استفاده شده در هر سرنگ، قیمت و نوع استفاده آن را متفاوت می کند.

به عنوان مثال برای تزریق انسولین سرنگ مخصوص وجود دارد. یا برای تزریق ژل سرنگ خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر انواع سرنگهای موجود در سایت به شرح زیر است :

سرنگ انسولین بی دی

بی دی یک تولید کننده و ارائه دهنده پیشرو در سوزن ها و سرنگ های تزریق ایمنی است که به طور مداوم در توسعه دستگاه های تزریقی با کیفیت بالا و با کاربرد آسان طراحی شده است که برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی در برابر صدمات ناشی از سوزن و قرار گرفتن در معرض پاتوژن های خونی طراحی شده است. قیمت سرنگ انسولین بی دی نسبت به سایر سرنگ ها کمی گران تر می باشد.

 

سرنگ بی دی شیشه ای

از شناخته شده ترین و بهترین سرنگ های موجود در بازار پزشکی می باشد. این سرنگ یکی از گران ترین سرنگ ها در بازار ایران بوده و خرید سرنگ بی دی شیشه ای نیازمند کمی دقت است.

سرنگ انسولین حلما

سرنگ یکپارچه حلماطب با داشتن سوزن بسیار نازک جهت کاهش درد و برای تزریق به بافت زیرپوستی طراحی شده است و به طور معمول دارای یک محفظه، پیستون و سوزن می باشد.

سرنگ آوا

سرنگ آوا با داشتن پوشش سیلیکونی و همچنین بدنه پلی پروپیلن یکی از بهترین سرنگ های موجود در بازار است.

انواع سرسوزن

سوزن های مختلفی نیز در بازار موجود است که با توجه به سرنگ و کاربرد متفاوت هستند. ضمن آنکه متریال استفاده شده در هر سوزن، قیمت و نوع استفاده آن را متفاوت می کند.

به عنوان مثال برای تزریق انسولین سرسوزن مخصوص وجود دارد. یا برای تزریق ژل نیز سوزن خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر انواع سوزن های موجود در سایت به شرح زیر است :

  1. سرسوزن وکتو

جنس نوک سرسوزن وکتو  استیل است و باعث می شود بیمار در هنگام تزریق احساس درد کمتری داشته باشد و عمل تزریق راحت تر انجام شود. وکتو دارای پوشش سیلیکونی است که باعث میشود بیمار حین تزریق درد و سوزش کمتری حس کند.

  1. سرسوزن کانولا

سرسوزن کانولا لوله ای نازک مانند سوزن اما بلندتر است و به جای لبه تیز برای سوراخ کردن پوست، نوک آن صاف است. از آنجایی که کانولا نمی تواند پوست را سوراخ کند، ابتدا از یک سوزن برای ایجاد سوراخ در پوست استفاده می شود که سپس کانول می تواند از طریق آن وارد شود.

خرید + قیمت سرنگ و سرسوزن

با در نظر گرفتن مطالبی که در بالا ذکر شد شما عزیزان می توانید با اطمینان از کیفیت عالی محصولات از سایت خرید خود را انجام دهید. همچنین برای اطمینان از به روز بودن قیمت اجناس فقط کافی ست با یکی از شماره های ما تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *