زیبایی و سلامت

مراقبت های پس از بوتاکس

مراقبت های پس از بوتاکس - ایبوکالا

یکی از دغدغه های افرادی که بوتاکس تزریق می کنند این است که پس از درمان باید چگونه از خود مراقبت کنند. این مقاله به مراقبت های پس از بوتاکس می پردازد.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس معمولاً به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می شود، اما به عنوان یک درمان پزشکی توسعه یافته است و هنوز هم توسط FDA برای شرایطی مانند:

1. میگرن مزمن
2. مثانه های بیش فعال
3. اسپاسم پلک
4. اسپاستیسیته در اندام فوقانی
5. چشم های ضربدری
6. تعریق شدید زیر بغل
7. گردن درد شدید
پیشنهاد می شود. از بهترین مارک بوتاکس در ایران می توان به بوتاکس مصپورت ایرانی، بوتاکس سیاکس کره ای اشاره کرد.

دستورالعمل های پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع پزشکی زیبایی است. این یک روش سریع و ساده است که با حداقل زمان از کار افتادگی و خطر کم عوارض جانبی همراه است. با این حال، پس از تزریق بوتاکس، برخی تغییرات سبک زندگی برای اطمینان از بهبودی ایمن لازم است.
مراقبت های بعد از بوتاکس گسترده نیست و اکثر بیماران می توانند تمام فعالیت های معمول خود را در عرض یک تا دو روز از سر بگیرند. پیروی دقیق دستورالعمل‌های پزشک بعد از عمل یکی از مهم‌ترین گام‌ها در پیشگیری از عوارض و گرفتن بهترین نتایج ممکن است. در زیر، راهنمای مختصری برای مراقبت های بعد از بوتاکس ارائه خواهیم کرد. البته قبل از خرید و تزریق بوتاکس باید روش های تشخیص بوتاکس اصل از تقبلی را بدانیم. تا از عوارض تزریق بوتاکس در امان بمانیم.

مراقبت های پس از بوتاکس - ایبوکالا

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس | بررسی کامل

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

تا زمانی که برنامه روزانه شما شامل فعالیت بدنی شدید یا قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب نباشد، پس از تزریق بوتاکس نیازی به مرخصی از مدرسه یا کار نیست. هنوز هم می توانید با خیال راحت در اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های روزانه شرکت کنید.

  1.  برای چهار تا پنج ساعت اول پس از تزریق، از دست زدن یا مالیدن صورت خودداری کنید. همچنین باید در حالت ایستاده بمانید و از خوابیدن روی صورت خودداری کنید. بعد از قرار ملاقات تا حد امکان از نور مستقیم خورشید دوری کنید.
  2. تا 24 ساعت اول پس از درمان از تمرینات بدنی شدید خودداری کنید. فعالیت‌های سبک‌تر روزانه – مانند پیاده‌روی، آشپزی و تمیز کردن – باید ایمن باشند. شب اول پس از تزریق بوتاکس، روی ناحیه درمان نخوابید. این ممکن است به این معنی باشد که باید به پشت بخوابید.
  3. به مدت 24 ساعت پس از درمان به دور از نور مستقیم خورشید بمانید. در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا 48 ساعت از نور خورشید دوری کنید.
  4. از قرار گرفتن در معرض گرما به مدت 24 تا 48 ساعت که شامل دوش آب گرم، تخت برنزه کردن، جکوزی و سونا می شود، خودداری کنید.
  5. در حالی که مصرف الکل بعد از بوتاکس معمولاً خطری ندارد، توصیه می شود به عنوان یک اقدام احتیاطی به مدت 24 ساعت الکل مصرف نکنید. الکل یک رقیق کننده خون است، بنابراین به طور بالقوه می تواند کبودی را تشدید کند. برخی از بیماران نیز پس از درمان بوتاکس دچار سرگیجه یا خواب آلودگی می شوند که می تواند با مصرف الکل بدتر شود.
  6. از آرایش تا 24 ساعت پس از درمان و همچنین هرگونه محصولات مراقبت از پوست روی صورت خودداری کنید. این می تواند پوست شما را تحریک کند و به طور بالقوه روند بهبودی را مختل کند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

  • بوتاکس معمولا آنقدر دردناک نیست که پس از آن نیاز به دارو داشته باشید. برخی از بیماران احساس ناراحتی خفیفی می کنند، بنابراین ایده خوبی است که در طول قرار ملاقات از پزشک خود بپرسید که کدام دارو برای شما بی خطر است. برخی از داروهای بدون نسخه – مانند داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون مانند آسپرین – ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهند. ممکن است پزشک شما را با یک کرم بی حس کننده موضعی به خانه بفرستد تا به جای داروی خوراکی از آن استفاده کنید.
  • اگر به صورت خود بوتاکس تزریق کرده اید، مهم است که یک شب به پشت بخوابید. یک شب خیلی بد نیست، درست است؟ خوابیدن به پشت مهم است زیرا تزریق بوتاکس به زمان نیاز دارد تا در عضلات شما جا بیفتد. بله، دراز کشیدن روی صورت می‌تواند از ته نشین شدن تزریق‌ها جلوگیری کند و منجر به نتایج کمتر از کامل شود.
  • در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که یک روز بعد از درمان، چند تمرین سبک صورت انجام دهید. این معمولاً شامل حالات طبیعی صورت مانند لبخند زدن و اخم کردن است و باید به تأثیر بوتاکس کمک کند.
  • همیشه در مورد جدول زمانی دقیق بهبودی خود با پزشک خود صحبت کنید. هر بیمار متفاوت است و عوامل زیادی در تعیین زمان از سرگیری فعالیت های خاص نقش دارند.
  • همیشه مطمئن شوید که دستورالعمل های مراقبت های بعد از آن را به دقت دنبال کنید و به دستورالعمل های خاص پزشک خود گوش دهید. این بهترین راه برای جلوگیری از عوارض و تضمین نتایج با کیفیت است.

خرید و قیمت انواع بوتاکس

برای خرید انواع بوتاکس کافی ست تا محصول مورد نظر خود را در قسمت جستجو تایپ کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید. ضمن آنکه برای بهره مند شدن از اطلاعات محصولات و قیمت روز آن ها می توانید با یکی از شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *