زیبایی و سلامت

روتین مو چیست ؟ | بررسی مراحل آن

روتین مو چیست؟ بررسی مراحل آن - ایبوکالا

مراقبت از مو اغلب می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر زمان محدودی دارید، اما حفظ موهای سالم و شیک می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشید. این مقاله به روتین مو چیست ؟ | بررسی مراحل آن می پردازد.

ایجاد یک روال مراقبت از مو آسان است و شامل حفظ سلامت موهای شما و استفاده از محصولات مفید روی موهای شما است. خوشبختانه، موهای شما همیشه نیاز به توجه روزانه ندارند و بسیاری از کارهای روتین مراقبت از مو را می توان تنها یک یا دو بار در هفته انجام داد.

روتین مراقبت از مو

نوع موی خود را بشناسید هر فردی موهای متفاوتی دارد و اغلب نیاز به درمان و مراقبت از آنها به روش های مختلف دارد. بیاموزید که چه نوع مویی دارید تا بهترین رژیم مراقبت از مو را ایجاد کنید. چند روز با موهای طبیعی و بدون استفاده از هیچ محصولی بروید و به تمایلات موهای خود توجه کنید. ممکن است متوجه شوید که موهای شما عبارتند از:

  • روغنی
  • خشک
  • طبیعی
  • موج دار
  • سر راست
  • فرفری
  • مارپیچ
  • ضخیم
  • خوب

هنگامی که نوع موی خود را مشخص کردید، همیشه با موهای خود مطابق با آن رفتار کنید. احتمالاً موهای شما نسبت به موهای دوستتان نسبت به محصولات و مراقبت های خاص واکنش متفاوتی نشان می دهد. اسپری نرم کننده مو لافارر از محصولاتی ست که برای حفظ سلامت مو به شما کمک می کند.

روتین مو چیست؟ بررسی مراحل آن - مراقبت از مو

روتین مو چیست؟ بررسی راه های مراقبت از مو – ایبوکالا

  1. در صورت لزوم موهای خود را بشویید. بسیاری از مردم بر این باورند که باید موهای خود را به صورت روزانه بشویند، اما در حقیقت بیشتر انواع مو فقط باید موهای خود را یک روز در میان یا چند بار در هفته بشویید. بسته به نوع موهایتان، موهایتان را زمانی که کثیف هستند بشویید، نه فقط از روی عادت. به طور کلی، افرادی که موهای نازک و صاف دارند، بیشتر از افرادی که موهای ضخیم، مجعد یا موج دار دارند، نیاز به شستشو دارند.
  2. اگر موهای خشکی دارید، فقط باید هر سه روز آن را بشویید.
  3. اگر موهایتان بیشتر مستعد چربی است، سعی کنید آن را یک روز در میان بشویید، اما اگر بعد از یک روز واقعاً چرب به نظر می رسد، می توانید هر روز آن را بشویید. همچنین می توانید از شامپوی خشک بین شستشو استفاده کنید تا مقداری از روغن جذب شود.
  4. اگر موهای معمولی دارید (نه فوق العاده خشک و نه فوق العاده چرب) باید موهای خود را یک روز در میان یا هر 3 روز یکبار بشویید.
  5. هیچ فرمول کاملی برای اینکه چقدر باید موهای خود را بشویید وجود ندارد. فقط موهای خود را زیر نظر بگیرید و زمانی که احساس کردید کثیف شده است آن را بشویید. شستن بیش از حد آن از بازیابی روغن های طبیعی در موهای شما جلوگیری می کند که می تواند به موهای شما آسیب برساند.
  6. از شستن موها با آب داغ خودداری کنید. آب داغ در واقع می تواند روغن های محافظ موهای شما را که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کنند، از بین ببرد. با شستن موها با آب ولرم از از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها جلوگیری کرده و از کدر شدن موها جلوگیری می کنید.
  7. وقتی موهایتان خیس است از شانه استفاده کنید. بعد از بیرون آمدن از حمام، کشیدن برس روی موهایتان می تواند وسوسه انگیز باشد، زیرا این یک راه سریع برای خلاص شدن از گره خوردن است. با این حال، شانه دندانه پهن بهترین راه برای از بین بردن هر گونه گره بعد از حمام است. یک برس اغلب موهای شما را گیر می کند و می کشد و باعث می شود موهای شما بشکند و آسیب ببیند، بنابراین از یک شانه استفاده کنید و از پایین مو شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.
  8. بگذارید موهایتان در هوا خشک شود. سشوارها روشی سریع برای خشک کردن موهای شما هستند، اما گرمای خشک کن می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به خشکی و آسیب موهای شما شود. در صورت امکان اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند، اما اگر نیاز دارید از سشوار استفاده کنید که اجازه می دهد حالت خنک تری داشته باشد.
  9. موهای خود را مرتباً کوتاه کنید. موها مستعد شکافتن نوک مو هستند و اگر برای مدت طولانی بدون کوتاه کردن موهای خود بمانید، ممکن است آسیب دیده و ناسالم به نظر برسند. سعی کنید هر 3 ماه یا بیشتر موهای خود را کوتاه کنید و اگر واقعاً مستعد شکافتن مو هستید، موهای خود را هر 6 هفته یکبار کوتاه کنید.
  10. اگر موهای شما مجعد است، بهتر است آن را زمانی که خشک یا کمی خیس است کوتاه کنید. موهای مجعد زمانی که خیس هستند بسیار بلندتر به نظر می رسند، بنابراین ممکن است کوتاهتر از آنچه انتظار داشتید خشک شوند.
  11. از بهم ریختن مداوم موهای خود خودداری کنید. از آنجایی که موهای شما از قبل دارای روغن های طبیعی هستند و همینطور دست های شما، لمس مداوم موهای خود یا بیرون آوردن آنها از صورت می تواند این روغن ها را در موهای شما افزایش دهد و باعث شود که آنها چرب به نظر برسند. برای جلوگیری از این امر، بهترین گزینه این است که مدل مویی را انتخاب کنید که قابل کنترل باشد و در طول روز شما را آزار ندهد.

از محصولات مراقبت از پوست ما دیدن کنید.

مراقبت از مو | بررسی انواع راه های حفاظت از مو

  • از استفاده از رنگ ها خودداری کنید. رنگ مو دارای مواد شیمیایی زیادی است که می تواند به موهای شما آسیب برساند، و اگر بیش از حد استفاده شود، ترمیم این آسیب تقریبا غیرممکن است. اگر مایل هستید، به رنگ طبیعی موهای خود بچسبید، اما اگر مجبور به رنگ کردن هستید، این کار را به ندرت انجام دهید و در 3 درجه رنگ طبیعی خود باقی بمانید.
  • از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. به طور شگفت انگیزی، آفتاب می تواند به موهای شما آسیب برساند، درست همانطور که به پوست شما آسیب می رساند. آفتاب بیش از حد می تواند موهای شما را خشک کند، به خصوص اگر موهای شما رنگ شده است، بنابراین هر زمان که برای مدت طولانی بیرون هستید، سعی کنید موهای خود را با کلاه بپوشانید یا از اسپری مو با محافظ SPF استفاده کنید.
  • از موهای سفت و محکم خودداری کنید. زمانی که در حال دویدن هستید، انداختن موهایتان در دم اسبی یا بافته کردن همیشه راحت است، اما مراقب باشید که موهایتان را خیلی سفت نکنید، زیرا این کار باعث آسیب و شکستگی می شود. انجام این مدل‌ها با موهایتان اشکالی ندارد، اما همیشه موهایتان را در شب آزاد بگذارید و سعی کنید از انجام هر روز آن‌ها خودداری کنید. کرم ترمیم کننده مو لافارر می تواند یک خرید خوب برای موهای شما باشد.
  • از داروهای طبیعی روی موهای خود استفاده کنید. محصولات مختلف موی زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت موهای خود خریداری کنید، اما برخی از بهترین چیزها برای موهای شما مواد طبیعی هستند که در آشپزخانه یافت می شوند:
بررسی انواع راه های حفاظت از مو - ایبوکالا

بررسی انواع راه های حفاظت از مو | ایبوکالا

روغن زیتون: روغن زیتون گرم به مرطوب کردن موهای خشک کمک می کند. آن را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 45 دقیقه بماند سپس شامپو بزنید و آبکشی کنید.

چای: چای دم کرده و شیرین نشده می تواند به موهای شما درخشنده و همچنین رنگ طبیعی شما را افزایش دهد. پس از شستشوی شامپو در حمام، موهای خود را با چایی متناسب با رنگ طبیعی خود (چای سیاه برای سبزه‌ها، چای بابونه برای مو بورها) بشویید.

روغن نارگیل: این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند. روغن نارگیل گرم شده را بردارید و روی موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با شامپو آبکشی کنید.

عسل: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. مقدار مساوی عسل و شامپو را با هم مخلوط کرده و بشویید

پنج : مراقب بقیه بدن خود باشید. این یکی از آن چیزهای بدیهی است، اما برای داشتن موهایی سالم، باید بدنی سالم داشته باشید، که به معنای تغذیه صحیح و دریافت مواد مغذی مناسب است. از آنجایی که مو قسمت دیگری از بدن شماست، برای حفظ قدرت و رشد به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. برخی از مواد مغذی برای بهبود موهای شما عبارتند از:

  • اسیدهای چرب ضروری: روغن بذر کتان، سالمون، ماهی تن، گردو و بادام
  • ویتامین B6: موز، سیب زمینی و اسفناج
  • پروتئین: ماهی، مرغ، تخم مرغ و محصولات سویا
  • اسید فولیک: میوه ها و سبزیجات تازه، به ویژه مرکبات و گوجه فرنگی، و همچنین غلات کامل، لوبیا و عدس

استرس و استعمال دخانیات نیز می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و موهای شما را کدر و مستعد شکستن کند، بنابراین در صورت امکان از این موارد اجتناب کنید.

نکته: برخی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به بهبود استحکام و ظاهر موهای شما کمک کنند. با پزشک خود در مورد مصرف مکمل هایی مانند MSM (متیل سولفونیل متان) صحبت کنید که ممکن است به بدن شما کمک کند آمینو اسیدهای مورد نیاز برای رشد موهای سالم را تولید کند.

 مراقبت از مو با محصولات - ایبوکالا

بررسی چگونگی مراقبت از مو با استفاده از محصولات مختلف | ایبوکالا

 مراقبت از مو با محصولات

  1. شامپوی مناسب را انتخاب کنید. شامپوها در انواع مختلفی برای انواع مو ساخته می شوند و می توانند از ارزان تا بسیار گران قیمت باشند. در حالی که شما باید از انتخاب شامپوهای واقعا ارزان خودداری کنید، شامپوهای سالن ممکن است هیچ مزیت اضافی برای موهای شما نداشته باشند. بیشتر روی انتخاب شامپویی برای نوع موی خود تمرکز کنید (شامپویی برای موهای آسیب دیده خشک یا موهای چرب
  2. موهای خود را حالت دهید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حالت دهنده مو مهم است زیرا موهای شما را مرطوب می کند و به بازیابی روغن های طبیعی مورد نیاز شما کمک می کند. از مالیدن نرم کننده به ریشه های خود خودداری کنید زیرا باعث ایجاد موهای چرب اضافی می شود.
  3. نرم کننده ای را انتخاب کنید که برای نوع موی شما نیز مناسب باشد. اگر موهای خشکی دارید، ممکن است به یک نرم کننده آبرسان نیاز داشته باشید، یا اگر موهای چرب دارید، ممکن است یک نرم کننده سبک بپسندید. محلول دو فاز لافارر حتما برای موهای شما مناسب است.
  4. قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده، از سرم حرارتی استفاده کنید. ممکن است نتوانید برای همیشه از استفاده از ابزارهای حالت دهنده اجتناب کنید، اما می توانید هنگام استفاده از حرارت موهای خود را تا حد امکان سالم نگه دارید. قبل از سشوار کردن، فر کردن یا صاف کردن موها، همیشه از یک سرم حرارتی یا اسپری حرارتی استفاده کنید. اینها در برندهای مختلفی وجود دارند و می توان آنها را در هر خواربار فروشی یا داروخانه ای یافت.
  5. از نرم کننده عمیق استفاده کنید. همراه با نرم کننده معمولی خود، می تواند خوب باشد که حداقل یک بار در هفته از نرم کننده عمیق استفاده کنید تا مقداری آسیب را ترمیم کنید. برخی از ماسک های موی محبوب توسط Neutrogena، Alterna Ten، Aussie و Fekkai ساخته شده اند.
  6. از حجم دهنده استفاده کنید. چیزی که اغلب مد است، موهای پرپشت با اندام زیاد است، اما متأسفانه همه از این نوع مو برخوردار نیستند. حجم دهنده ها عالی هستند زیرا به شما کمک می کنند حتی اگر موهای شما بسیار ظریف هستند به این ظاهر برسید. موهای خود را برگردانید و چند اسپریتز را روی ریشه و بقیه موهای خود اسپری کنید. سپس با سشوار کردن یا تقویت موهای خود با دست حجم دهی کنید.
  7. شامپوی معمولی را با شامپوی خشک جایگزین کنید. اگر می خواهید بهترین سلامتی را برای موهایتان حفظ کنید، خوب است از شستن بیش از حد موها خودداری کنید. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید موهایتان خیلی کثیف به نظر می رسند. شامپوهای خشک عالی هستند زیرا محصولی آسان هستند که هرگونه کثیفی یا چربی موجود در موهای شما را می پوشانند و به آن ظاهری تازه می بخشند. شامپو خشک را در ریشه های خود اسپری کنید، آن را با انگشتان خود به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید و سپس با برس روی موهای خود بکشید تا طبیعی ترین ظاهر را داشته باشید.

شامپو ضد ریزش مو چرب لافارر یکی از محصولات پرطرفدار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *