تجهیزات پزشکی

انواع پد زیرانداز بیمار و کاربردهای آن

انواع پد زیرانداز بیمار و کاربردهای آن - ایبوکالا

دو نوع اصلی پد مورد استفاده در بیمارستان‌ها، زیراندازهای یکبار مصرف و زیراندازهای قابل شستشو یا قابل استفاده مجدد هستند. در این مقاله به طور مفصل به انواع پد زیرانداز بیمار و کاربردهای آن و به ویژگی های این دو نوع پد زیرانداز می پردازیم. در اینجا لازم به ذکر است که اگرچه بزرگترین مصرف کنندگان این محصولات بیمارستان ها و خانه های سالمندان هستند، اما افرادی که مجبورند در خانه بستری شوند، افراد معلول یا سالمند و یا حتی کسانی که نوزاد در خانه دارند می توانند از این پدها استفاده کنند.

بهترین زیرانداز بیمار

پدهای یکبار مصرف همانطور که از نامشان پیداست برای یک بار استفاده در نظر گرفته شده اند. آنها در طیف وسیعی از انواع و اندازه های ساختمانی موجود هستند. این محصولات معمولاً حاوی یک ماده پلاستیکی ضد آب برای قسمت پایین هستند، یک لایه میانی که برای جذب مایع طراحی شده است و یک لایه بالایی که از پارچه نرم و راحت ساخته شده است. لایه میانی معمولاً چندین لایه از بافت را برای جذب مایعات در خود جای می دهد.

بالاترین لایه این یونیت ها با بدن بیمار در تماس است، بنابراین سازندگان از موادی مانند پنبه استفاده می کنند که باعث می شود بیماران هنگام استفاده از زیرپایی های یکبار مصرف خود راحت باشند.
همچنین با قطعاتی روبرو خواهید شد که در آنها ورقه‌های بالایی از دستمال‌ها یا ماده‌ای مقاوم در برابر پارگی تشکیل شده است که امکان حرکت بدون ترس از پاره شدن پد را فراهم می‌کند. از بهترین پدهای زیرانداز بیمار می توان به پد زیر انداز بیمار دیوا و پد زیر انداز بیمار بی تی آی اشاره کرد.

پد یکبار مصرف بیمار

برخی از پدهای یکبار مصرف وجود دارد که صفحات بالایی را با استفاده از یک چسب به لایه پلاستیکی در پایین حمل می کنند. سپس، موارد دیگری وجود دارد که دو طرف آن رول شده و چسبانده اند تا اطمینان حاصل شود که در صورت پر شدن بیش از حد پد، مایع فقط از طرف خارج می شود.
کارشناسان از این فرآیند به عنوان کانالینگ یاد می کنند. پارچه هایی که این فرآیند را اتخاذ می کنند، در مقایسه با سایر زیر پدهای موجود در بازار، جذب بیشتری دارند. شما می توانید تمام این پد های یکبار مصرف را در اندازه های مختلف تهیه کنید. بنابراین، خرید پدهای متناسب با اندازه بدن، تخت یا صندلی شما ساده خواهد بود.

زیرانداز قابل شستشو بیمار - ایبوکالا

زیرانداز قابل شستشو بیمار | انواع و کاربرد – ایبوکالا

زیرانداز قابل شستشو بیمار

اکنون در مورد پد های قابل شستشو یا قابل استفاده مجدد صحبت خواهیم کرد. این قطعات بر اساس عواملی مانند جذب، مواد و اندازه طبقه بندی می شوند. اصطلاح جذب به حجم ادرار یا مایع بدنی اطلاق می‌شود که یک زیرانداز قادر به نگه داشتن آن است. ماده ای که برای ساخت لایه جاذب استفاده می شود نوعی پلیمر جاذب است.

مقدار پلیمر مورد استفاده و چگالی مواد دو عاملی هستند که تعیین می‌کنند لایه زیرین چقدر مایع را می‌تواند جذب کند. اساساً ظرفیت نگهداری ادرار زیر پد. در اینجا باید توجه داشت که هرگز نباید سطح جذب زیرانداز را با اندازه آن اشتباه گرفت. پدی که طول و عرض آن بزرگ است ممکن است بیشترین ادرار را جذب نکند.

پس از جذب ادرار، زیر پدهای قابل استفاده مجدد باید آن را در یک سد ضد مایع محکم کنند. این برای جلوگیری از خیساندن ادرار در بستر ضروری است. این موانع ضد مایع یا از یورتان یا وینیل ساخته شده اند. ساختارهای وینیل، اگرچه مقرون به صرفه تر هستند، قابل تنفس نیستند. علاوه بر این؛ خشک شدن کامل آنها ممکن است زمان زیادی را ببرد. سازه های یورتان گران تر هستند، اما مسائلی را که ما معمولاً با لایه های زیرین وینیل مرتبط می کنیم، ندارند.

حالا بیایید در مورد اندازه مناسب زیر پدها بحث کنیم. هنگام خرید زیر پد، باید اطمینان حاصل کنید که حداقل 6 تا 10 اینچ دور کمر خود دارید، یعنی ناحیه مورد نظر. این برای هر دو نوع زیر پد، یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد صادق است و اجازه می دهد تا پوشش کافی برای حاوی مایعات به اندازه کافی داشته باشد. پدهای کوچکتر برای استفاده در صندلی ها طراحی شده اند و جاذب های بسیار خوبی در تخت نوزاد یا میزهای تعویض پوشک می کنند. بسیاری از بیمارستان ها از پدهای کوچک در حوضچه ها برای تمیز کردن آسان استفاده می کنند.

2 دیدگاه در “انواع پد زیرانداز بیمار و کاربردهای آن

  1. اکبر خدامی گفت:

    بهترین برند پد زیرانداز بیمار چیه؟

    1. جعفری گفت:

      از لحاظ کیفیتی پد دیوا و بی تی آی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *