زیبایی و سلامت

تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی

تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی - ایبوکالا

حتما برای شما این سوال پیش آمده که راه های تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی چیست ؟ و چگونه میتوان این موضوع راه متوجه شد و از اصل بودن بوتاکس مطمئن بود ؟ امروزه در بازار تهران و دیگر شهرهای کشور انواع بوتاکس ایرانی و خارجی به فروش می رسد که با توجه به حساسیت مسائل زیبایی، مطمئن بودن از اصالت بوتاکس بسیار اهمیت می یابد.
در ادامه این مقاله به مسائل زیر می پردازیم :

  1. بوتاکس چیست ؟
  2. چگونگی تشخیص بوتاکس اصل
  3. مزایا و عوارض بوتاکس
  4. ویژگی های بوتاکس خوب
  5. علائم بوتاکس تقلبی

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس یکی از شناخته شده ترین برندهای تزریق سم بوتولینوم است. سموم بوتولینوم نوروتوکسین هایی هستند که بر اعصاب اثر می گذارند و باعث ضعیف شدن عضلات می شوند. ممکن است به دلایل زیبایی یا پزشکی تزریق سم بوتولینوم دریافت کنید. کلینیک های زیبایی برای صاف کردن چین و چروک ها، جلوگیری از سردردهای میگرنی و درمان طیف گسترده ای از بیماری های دیگر، مقادیر کمی از بوتاکس را به ماهیچه های خاص تزریق می کنند.

چگونگی تشخیص بوتاکس اصل

تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات تقلبی حاوی نوروتوکسین بوتولینوم ممکن است به افزایش تولید کنندگان سم غیرقانونی دامن بزند. سم بوتولینوم یک سم کشنده و یک عامل بالقوه سلاح های بیولوژیکی است. تولیدکنندگان غیرقانونی می توانند سم را به تروریست ها بفروشند یا خود برانداز باشند.

بوتاکس که در مقادیر اندک برای صاف کردن خطوط اخم یا شل شدن اسپاسم عضلانی تزریق می شود، تنها محصول پزشکی است که الهام بخش تولید و تجارت غیرقانونی است.

این محصولات اکنون به آسانی به دست می‌ آیند و در دسترس اغلب فروشندگان اینترنتی و بازار ایران هستند. از سال 1989، زمانی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز فروش بوتاکس برای مصارف پزشکی را به شرکت آلرگان در ایروین، کالیفرنیا داد، این شرکت سهم عمده ای از بازار قانونی محصولات سم بوتولینوم را به خود اختصاص داده است.

  • برخی از نشانه های زیر در تمام محصولات تقلبی مشابه می باشند :
  1. محصولات تقلبی گاهی اوقات به اشتباه برچسب گذاری می شوند تا شبیه یک مارک دارویی معتبر باشند یا اغلب نامی شبیه به صدا مانند “Butox” یا “Beauteous” به آنها داده می شود.
  2. محصولات تقلبی معمولاً با قیمت کمتر از نسخه‌های قانونی به فروش می‌رسند، پزشکان و متخصصان زیبایی از تولیدکنندگان غیرقانونی یا واسطه‌ ها، اغلب از طریق اینترنت، به امید به دست آوردن تفاوت قیمت و سود بیشتر خرید می‌کنند.
  3. ماندگاری محصولات تقلبی اغلب بسیار پایین تر است. حتی گاهی مشاهده شده که بلافاصله تاثیر آن از بین می رود.
  4. تاریخ تولید و انقضای محصولات تقلبی در اغلب مواقع قابل تشخیص است.
  5. گاهی مواقع از رنگ و نحوه بسته بندی میتوان محصول تقلبی از اصل را تشخیص داد.
  6. محصولات اصلی را میتوان از طریق سریال نامبرهای درج شده بر روی بسته پیگیری کرد.
تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی - ایبوکالا

تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی | بررسی کامل – ایبوکالا

مزایا و عوارض بوتاکس

اگرچه واکنش‌ های حساسیت مفرط و سایر عوارض جانبی برای سموم بوتولینوم و سایر آماده‌سازی‌هایی که برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شوند کاملاً طبیعی هستند، برخی از علائم هنوز می‌توانند خطرناک باشند و باید فوراً به متخصص اطلاع داده شود تا از شرایط مختلف تهدید کننده زندگی جلوگیری شود. با این حال، همه آنها در مقایسه با عواقب تزریق بوتاکس تقلبی اصلا جدی نیستند. در زیر، ما قصد داریم برخی از علائم رایج را از کمترین تا تهدید کننده ترین آنها فهرست کنیم.

  • عوارض بوتاکس به شرح زیر می باشد :
  1. کبودی شدید
  2. توده های زیر پوست
  3. افتادگی عضلات
  4. مسمومیت بوتولیسم
  5. فلج جزئی ناحیه تحت درمان و نزدیک به آن

اگر تحت درمان با بوتاکس تقلبی قرار گرفتید و متوجه هر یک از این واکنش های نامطلوب شدید، فورا به دنبال کمک پزشکی باشید. این شرایط باید در کوتاه ترین زمان تحت کنترل قرار گیرند تا سلامت فرد حفظ شود و اجازه ندهید که هیچ یک از واکنش ها به چیزی خطرناک تبدیل شود. بنابراین، توصیه می کنیم همیشه آماده سازی مورد استفاده متخصص پزشکی را بررسی کنید، و همچنین مطمئن شوید که پزشک واقعاً یک متخصص واجد شرایط است.

  • مزایای استفاده از بوتاکس به شرح زیرر است :
  1. زیبایی طبیعی را افزایش می دهد.
  2. بسیاری از شرایط سلامتی را بهبود می بخشد
  3. روش غیر تهاجمی و سریع
  4. نتایج تقریباً فوری
  5. عمل زیبایی ارزان قیمت
  6. نتایج ماندگار
  7. گزینه های درمانی قابل تنظیم

ویژگی های بوتاکس خوب

تزریق بوتاکس با شل کردن عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، ظاهر را بهبود می بخشد. این تزریق ها همچنین شرایط پزشکی از جمله میگرن، هایپرهیدروزیس، مثانه بیش فعال و مشکلات چشمی را درمان می کند. برای حفظ نتایج، درمان ها باید هر سه تا شش ماه یکبار تکرار شوند. بوتاکس خوب باید از موارد زیر برخوردار باشد :

  1. غلظت مناسب
  2. ماندگاری بالا
  3. بخشیدن ظاهر طبیعی به صورت
  4.  ( رعایت زنجیره سرمایش ) در بوتاکس اهمیت بالایی دارد، دوز، تعداد تزریقات، محل تزریق، و تعداد دفعات دریافت دارو بر اساس وضعیت شما و پاسخ شما به درمان تعیین می شود.
  • برای کودکان، دوز نیز بر اساس وزن است.

اکثر افراد در عرض چند روز تا 2 هفته اثر خود را مشاهده می کنند و اثر آن معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد. البته که رعایت مراقبت ها‍‍‍ی پس از بوتاکس قطعا در میزان ماندگاری و تاثیرات بوتاکس شما بی تاثیر نیست.

تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی - ایبوکالا

چگونگی تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی

علائم بوتاکس تقلبی

از منظر امنیتی، این بازار پر رونق و بسیار پرفروش نگران‌کننده است، زیرا برای تولیدکنندگان-توزیع‌کنندگان تنها گامی کوچک از فروش محصولات تقلبی BoNT برای مصارف آرایشی تا فروش خود سم بوتولینوم در مقادیر عمده به‌طور مستقیم به منافع خرابکارانه است.

به طور کلی همانطور که در بالا ذکر شد بوتاکس تقلبی را میتوان با نشانه های زیر شناخت :

  1. تاریخ
  2. فونت و رنگ بسته بندی
  3. لیبل وزارت بهداشت ( بوتاکس ایرانی ) – هولوگرام ( بوتاکس خارجی )
  • شماره لات ( لات نامبر ) روی بطری نیز باید با شماره لات روی جعبه اصلی مطابقت داشته باشد. بوتاکس تقلبی احتمالاً  این ویژگی‌ را ندارد.

سایت استعلام بوتاکس

سامانه تیتک غذا و دارو ، جایی ست که شما می توانید به راحتی با وارد نمودن کدهای درب جعبه ( لیبل ) از آنجا استعالام اصلی بودن بوتاکس را گرفته و پیگیری کنید.

2 دیدگاه در “تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی

  1. حمیده اسفندیاری گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون خیلی عالی بود. خودتون بوتاکس دارین؟

    1. جعفری گفت:

      سلام
      سپاس از توجه شما
      بله بوتاکس موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *