زیبایی و سلامت

هیالورونیک اسید چیست ؟

هیالورونیک اسید چیست ؟ - ایبوکالا

ماده ای که تقریبا تمام محصولات زیبایی به خصوص فیلر، ژل و نخ لیفت بر پایه آن تولید می شوند. نام فارسی این ماده که در بدن انسان نیز وجود دارد هیالورونیک اسید است و ما نیز در این مقاله به سوال هیالورونیک اسید چیست ؟ پاسخ خواهیم داد. دانستن این مطلب ممکن است برای شما مفید باشد و به شما در خرید محصولات زیبایی پوست نیز کمک کند.

هیالورونیک اسید چه کاربردی دارد ؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هیالورونیک اسید در بدن انسان وجود دارد و ماده ای است که باعث می شود تا پوست خاصیت ارتجاعی خود را نگه دارد و آن را حفظ کند. اما به تدریج و با افزایش سن هر فرد ترشح این ماده در بدن انسان کم و کمتر می شود. این دقیقا همان دلیلی است که پزشکان و متخصصان، تزریق فیلر و یا ژل را به زیباجویان توصیه می کنند. مهم است تفاوت ژل با فیلر را بدانیم.

اغلب از اسید هیالورونیک در لوازم آرایشی استفاده می شود که تاثیر مستقیم بر روی پوست می گذارد. کوکتل اسید هیالورونیک که مخصوص مزوتراپی می باشد نیز در اینگونه مواقع قابل استفاده است. باید توجه کرد که استفاده بیش از اندازه هر ماده ای ممکن است خطرناک باشد.
از جمله کاربردهای هیالورونیک اسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. به کشش و انعطاف پوست کمک می کند
2. چین و چروک و خطوط پوست را کاهش می دهد.
3. به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند و می تواند جای زخم را کاهش دهد.

هیالورونیک اسید چیست ؟ - ایبوکالا

هیالورونیک اسید چیست ؟ | بررسی کامل – ایبوکالا

تاثیرات هیالورونیک اسید بر روی پوست

با در نظر گرفتن این نکته که اسید هیالورونیک ماده ای طبیعی است که در مایعات چشم و مفاصل پیدا می شود، بدون شک روی پوست تاثیر مثبت خواهد داشت. این ماده به عنوان یک روان کننده بر روی مفاصل و همچنین بقیه بافت ها عمل می کند.
البته که تاثیرات این ماده پر کاربرد بسیار بر روی پوست مثبت است و به جوانسازی و کشیدگی پوست صورت و بدن کمک می کند. همانطور که میدانید فیلر جوانساز در بین محصولات زیبایی بسیار پرطرفدار هستند. با این حال میتوان به صورت گزینه های مشخص این تاثیرات را شمرد که به شرح زیر می باشند:

1- رطوبت پوست را به خوبی نگه میدارد.
2- علائم پیری را به حداقل می رساند.
3- سریع ترین راه حل هیدراته کردن پوست می باشد.
4- برای زخم، خشکی پوست بسیار موثر است.

فواید هیالورونیک اسید

اینکه صورت شما همیشه جوان و شاداب به نظر برسد علاقه و آرزوی همه ماست. به همین دلیل باید به مسائلی همچون:

• آبرسانی و رطوبت پوست
• هیدارته ماندن پوست
کاملا توجه کرد و به نقاط مختلف پوست باید همیشه رسیدگی کرد. در ادامه چند مورد از مزایای استفاده از هیالورونیک اسید را نام خواهیم برد:

1- در حفظ آب پوست بسیار کمک می کند.
2- پوست را انعطاف پذیر می کند.
3- از درد و آسیب ناشی از ساییده شدن استخوان ها روی یکدیگر جلوگیری می کند.
4- هیالورونیک اسید برای انتقال مولکول ‌های دیگر به سراسر بدن شما عالی است. همچنین این توانایی را دارد که خود را به سلول ها بچسباند، به همین دلیل است که تحویل هدفمند داروها با استفاده از اسید هیالورونیک بسیار عالی پیش می رود.
5- هیالورونیک اسید بیشتر برای سلامت پوست، مفاصل و چشم استفاده می شود. اما در عین حال موضوع صدها مطالعه و آزمایش علمی در سراسر جهان است.

هیالورونیک اسید چیست ؟ - ایبوکالا

هیالورونیک اسید چیست ؟ – ایبوکالا

عوارض هیالورونیک اسید

به طور کلی با توجه به اینکه امروزه این ماده پر کاربرد در اغلب مواد مورد استفاده برای پوست و نیز کاربردهای پزشکی و تجاری زیادی دارد و همچنین در اشکال مختلف موجود است، از جمله:

– مکمل های غذایی
– لوسیون ها
– کرم های صورت
– سرم ها
– قطره چشم
– تزریقات
بنابراین میتوان آن را ماده ای بی خطر دانست. وگرنه اگر غیر از این بود، نمیتوانست در اینگونه موارد که در بالا ذکر شد کاربرد داشته باشد. اما با این حال نمیتوان هیچ ماده ای را بی خطر دانست. به همین دلیل چند مورد از خطرات یا ریسک استفاده از این ماده را نام خواهیم برد که به شرح زیر است:

1- درد
2- سرخی
3- خارش
4- تورم
5- کبودی

اگر به دنبال راهی هستید که دچار چنین عوارضی نشوید، حتما با پزشک متخصص در تزریق این نوع ماده مشورت کنید. برای تزریق انواع فیلر و ژل ، بوتاکس نیز حتما به کلینیک معتبر مراجعه کنید. تزریق این نوع ماده به هیچ وجه به تنهایی و یا در سالن های زیبایی توصیه نمی شود. مخصوصا انجام لیفت با نخ به هیچ وجه نباید بدون مشورت پزشک بر روی صورت انجام شود.
با توجه به مواردی که گفته شد خواهشمندیم با نظرات خود ما را در بهتر شدن فعالیتمان راهنمایی کنید. نظرات شما قطعا برای ما کمک کننده خواهد بود. سوالات خود را از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *