دستکش

دستکش نیتریل چیست و چه تفاوتی با دستکش های جراحی و لاتکس دارد ؟

دستکش نیتریل چیست و چه تفاوتی با دستکش های جراحی و لاتکس دارد؟ - ایبو کالا

دستکش ها در انجام انواع کارهای روزمره ما کاربرد دارند. انتخاب یک دستکش خوب به معنای ایمنی و امنیت در انجام هرکاری است. دستکش یکبار مصرف با استفاده از مواد مختلف تولید می شود که لاتکس، وینیل و نیتریل از انواع مواد اولیه این محصول پرکاربرد می باشند. دانستن تفاوت میان این سه مدل و دستکش جراحی و معاینه پزشکی، می تواند ما را در انتخاب گزینه مناسب کمک کند. در این مقاله، ما به بررسی مختصر دستکش نیتریل چیست و چه تفاوتی با دستکش های جراحی و لاتکس دارد؟ پرداخته و سعی خواهیم کرد تا بتوانیم راهنمایی مناسبی را در انتخاب دستکش مورد نیاز شما عزیزان ارائه کنیم.

مطالعه بیشتر :

تفاوت دستکش لاتکس و جراحی

تفاوت دستکش پودری و بدون پودر

تفاوت دستکش لاتکس و وینیل

دستکش نیتریل و جراحی و لاتکس چه تفاوتی دارند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، هر دستکش با توجه به مواد اولیه که در آن به کار رفته شده دارای مزیت و معایب خاصی میباشد.

به عنوان مثال دستکش لاتکس از لاستیک طبیعی ساخته شده و مانع خوبی در مقابل انتقال باکتری و ویروس است.

دستکش نیتریل چیست؟

دستکش نیتریل از لاستیک مصنوعی تولید شده و اغلب به عنوان جایگزینی برای دستکش‌ لاتکس زمانی که فردی به لاتکس حساسیت داشته باشد استفاده می‌شود. نیتریل از لاتکس قوی تر است، به این معنی که می توان این دستکش را بیش از یک بار استفاده کرد.

نیتریل در برابر روغن، گریس و پاشش شیمیایی مقاوم است اما توجه داشته باشید: دستکش های نیتریل در برابر کتون ها، اسیدهای اکسید کننده و نیتروژن مقاوم نیستند.

مزایا و معایب دستکش لاتکس

مزایای استفاده از دستکش لاتکس به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • احساس راحتی
  • انعطاف پذیری

همچنین استفاده از این نوع دستکش ها عوارضی مانند موارد زیر دارد:

  • برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند مناسب نیستند
  • در برابر روغن و گریس مقاوم نیستند
دستکش نیتریل چیست و چه تفاوتی با دستکش های جراحی و لاتکس دارد؟ - ایبو کالا

دستکش نیتریل چیست و چه تفاوتی با دستکش های جراحی و لاتکس دارد؟

دستکش جراحی

در مورد استفاده پزشکان و جراحان، دستکش باید بسیار مقاوم در برابر ویروس و عفونت ها باشد، به همین دلیل دستکش جراحی از حساسیت بیشتری نسبت به دیگر دستکش ها برخوردار است.

این نوع محصول هم میتواند از دستکش وینیل باشد و هم از نوع لاتکس که باید استریل شده و منعطف تر از دیگر دستکش ها تولید شود تا حرکت دست جراح یا پزشک در آن راحت انجام شود.

  • دستکش جراحی استریل شده است
  • بسیار منعطف تر از دیگر دستکش ها می باشد
  • در برابر ویروس و عفونت مقاوم است

دستکش پودری و بدون پودر

دستکش لاتکس، نیتریل و وینیل، هم به صورت پودر و هم بدون پودر در دسترس هستند. مزیت دستکش های پودری این است که پوشیدن آن ها راحت تر است و رطوبت و عرق بهتر جذب می شود. این باعث می شود پوشیدن آنها راحت تر از دستکش های بدون پودر باشد.

با این حال، دستکش های پودری برای استفاده در صنایع غذایی مناسب نیستند، زیرا پودر می تواند در محصول نهایی خطر ایجاد کند.دستکش های بدون پودر که برای استفاده در صنایع غذایی مناسب هستند. بنابراین در انتخاب دستکش مناسب به این نکته توجه کنید.

قیمت انواع دستکش

برای محافظت دست و مچ در برابر بعضی از مواد شیمیایی مانند الکل،ویروس، مایعات بدن و دیگر موارد پرخطر از انواع دستکش پزشکی و دستکش کار استفاده می شود.

قیمت انواع دستکش بر اساس نوع ماده به کار رفته و طراحی آن متغیر است که شما مشتریان عزیز می توانید از طریق سایت ایبو کالا محصول مورد نظر خود را انتخاب و از کیفیت اصلی و بالای آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *