زیبایی و سلامت

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ - ایبوکالا

از جمله مهمترین بخش های صورت که در زیبایی چهره بسیار تاثیرگزار است، بینی می باشد. تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ یکی از سوالات مهم زیباجویان برای تغییر در زیبایی صورت است. اینکه بدانیم باید از فیلر استفاده کنیم و یا آنزیم بهتر است ؟ چه در هزینه و چه در زمان و حتی در اندازه تغییر بینی کاملا موثر است. برای همین، همیشه بهتر است قبل از هرگونه عمل زیبایی و یا تزریق، تحقیق و مشورت کنید. بینی یکی از بارزترین وجه های صورت است که هر تصمیمی که قرار باشد برای کوچک کردن آن و یا هر نوع تغییر دیگری در آن بگیریم، میتواند بر روی احساس و اعتماد بنفسمان تاثیر مستقیم بگذارد.

آنزیم بینی چیست ؟

تزریق آنزیم هیالاز انگلیسی یا هیالورانیداز یا آنزیم بینی آرمسو Armesso Enzyme Hyalase معمولا همراه با کریستالیزاسیون هیدروکسی آپاتیت کلسیم در بافت چربی بینی انجام می شود. نتایج حاصل از این تزریق، کوچک شدن و کاهش حجم و تغییر شکل بینی است. این آنزیم علاوه بر کاربرد در پزشکی پوست و زیبایی، در جراحی چشم و بیهوشی زنان و زایمان نیز کاربرد دارد. تزریق آنزیم کوچک کننده بینی نیازی به بیهوشی و دوره نقاهت طولانی بعد از تزریق ندارد.

فیلر بینی چیست ؟

رینوپلاستی بدون جراحی با پرکننده بینی به صاف کردن ظاهر بینی و یا افزایش ارتفاع آن کمک می کند. این یک جایگزین برای جراحی بینی است، اما یک روش دائمی نیست. بسیاری از افراد ترجیح می دهند قبل از جراحی بینی، جراحی بینی غیرجراحی با فیلر بینی را امتحان کنند. فیلر یا ژل بینی به شکل تزریق در ناحیه، بر روی اندازه آن اثر گذار است.

چه کسانی باید آنزیم بینی تزریق کنند ؟

به طور کلی تزریق آنزیم بینی برای افرادی که بینی گوشتی بزرگی دارند مناسب است. در این روش رایج، آنزیم بر بافت چربی بینی فرد تأثیر می گذارد. اگر ژل یا فیلر (اسید هیالورونیک) را به بینی خود تزریق می کنید و از نتیجه راضی نیستید. تزریق آنزیم توانایی خنثی کردن اثر پرکننده یا ژل را دارد. بنابراین فرم بینی شما اصلاح می شود. در این حالت از آنزیم برای تخلیه ژل یا فیلر استفاده می شود.

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ - ایبوکالا

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ | بررسی دقیق | ایبوکالا

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است ؟

جراحی بینی بدون جراحی یا همان تزریق فیلر یا ژل بینی می تواند به اصلاح تعدادی از عیوب خفیف تا متوسط ​​کمک کند و اغلب به عنوان یک درمان دائمی شناخته نمی شود. به طور کلی استفاده از فیلر بینی در موارد زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  1. قوز پشتی (برآمدگی مشخص روی پل بینی)
  2. دماغه پیست اسکی
  3. بینی دکمه ای
  4. بینی خفیف
  5. یک کلوملا جمع شده (کمی در بینی کشیده شده است)
  6. افتادگی نوک بینی
  7. جراحی بینی غیر جراحی نیز می تواند به بهبود شکل کلی بینی از جمله ارتفاع، عرض و برآمدگی کمک کند. اگر برآمدگی بیش از حد شدید باشد یا اگر نامزدی بینی خود را شکسته باشد، پرکننده بینی ممکن است نتواند کمک کند.

مزایای تزریق آنزیم بینی

استفاده از این روش خوبی های خودش را دارد و باید با مشورت پزشک انجام شود که آیا تزریق آنزیم بینی برای شما مناسب است یا نه ؟ به طور کلی موارد استفاده از تزریق آنزیم کوچک کننده بینی به شرح زیر است:

  • کاهش اندازه بینی گوشتی
  • کاهش تورم و بافت چربی روی بینی
  • تنظیم عدم تقارن در قسمت گوشتی بینی
  • تخلیه ژل یا فیلر (اسید هیالورونیک) در صورت نارضایتی
  • سر را از قسمت بالایی بینی بالا ببرید
  • تزریق آنزیم بینی برای از بین بردن چربی
  • تزریق آنزیم هیالاز به بینی در رفع قوز بینی و مشکلات استخوان بینی هیچ فایده ای ندارد.

مزایای تزریق ژل بینی

برای کسانی که خواهان تغییر دائمی نیستند، یا کسانی که مایلند یک روش موقت را قبل از جراحی بینی امتحان کنند، درمان بینی تزریقی با پرکننده های پوستی ممکن است مناسب باشد. جراحی بینی ممکن است برای برداشتن غضروف یا استخوان برای صاف کردن یا تغییر شکل بینی استفاده شود.  از جمله مزایای اتفاده از فیلر بینی به شرح زیر است:

  • پر کردن حفره‌ها
  • فرورفتگی‌ های روی بینی
  • بالا بردن ارتفاع بینی در افرادی که پل های بینی کمتر برجسته یا به طور کلی بینی صاف تر دارند.
  • یکی دیگر از کاربردهای پرکننده بینی صاف کردن بینی در صورت انحراف به یک طرف است. این را می توان با تزریق قسمت مقعر بینی به دست آورد.

به عنوان مثال، اگر قوز پشتی برجسته ( برآمدگی در بینی یا بینی قلاب شده ) وجود داشته باشد، می توان ناحیه بالا و پایین قوز را برای صاف کردن بینی پر کرد. در نهایت، فیلر بینی را می‌توان برای افرادی که قبلاً جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند و با یک فرورفتگی یا دوتایی کوچک باقی مانده است، انجام داد.

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ - ایبوکالا

تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ | مزایا و عوارض | ایبوکالا

عوارض فیلر بینی

بدون شک هر روشی اگر فواید خودش را داشته باشد میتواند عوارض و یا معایبی هم به همراه بیاورد. به عنوان مثال میتوان در تزریق فیلر بینی موارد زیر را نام برد:

  1. نمی توان بینی را باریک یا بلندتر کرد
  2. برای بالا بردن نوک بینی یا به طور کلی برای افزایش ارتفاع بینی خیلی موثر نیست
  3. نمی تواند مشکلات اساسی تنفسی را برطرف کند

عوارض آنزیم بینی

مواردی از تورم و واکنش های آلرژیک پس از تزریق گزارش شده است که این علائم پس از چند روز (معمولاً سه تا چهار روز) به طور کامل برطرف شد. اما به طور کلی خطر و عوارض در تزریق آنزیم کوچک کننده بینی خیلی زیاد نیست. اما تزریق آنزیم بینی نیاز به تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد. بنابراین مهم ترین نکته قبل از انتخاب و انجام تزریق آنزیم هیالاز، انتخاب پزشک مناسب است.

  • هر گونه تزریق اشتباه یا حجم نامناسب می تواند باعث نکروز بینی و آسیب جدی به بافت بینی و غضروف آن شود.
  • استفاده از روش های جایگزین کم خطرتر مانند جت پلاسما برای بینی های گوشتی، تزریق فیلر برای بینی های استخوانی و کج و نخ برای لیفت بینی توصیه می شود.

مقایسه میزان ماندگاری آنزیم و فیلر بینی

فیلرهای اسید هیالورونیک موقتی هستند و معمولاً اعتقاد بر این است که از 6 تا 18 ماه پس از تزریق به صورت دوام دارند. اما بسیاری از بیماران متوجه می شوند که اثر پرکننده بینی طی ماه ها و گاهی حتی هفته ها “ناپدید می شود”. اغلب فیلر هنگام تزریق برای اولین بار “سفت تر” است. پس از ته نشین شدن و ادغام شدن در بافت ها، پرکننده ممکن است کمتر واضح به نظر برسد، زیرا اثر لیفت اولیه کاهش می یابد. این اغلب با متابولیزه شدن فیلر اشتباه گرفته می شود.

واضح است که اگر نیاز به راه حل طولانی مدت باشد، باید جراحی بینی را در نظر گرفت.

هزینه آنزیم و فیلر بینی

هزینه تزریق آنزیم کوچک کننده بینی و همینطور فیلر بینی مقدار مشخصی ندارد. این هزینه با توجه به میزان آنزیم مصرفی و دستمزد پزشک، شهری که در آن قرار است تزریق انجام دهید، برند آنزیم و تعداد جلسات تزریق متفاوت است. برای دریافت میانگین قیمت بهتر است با چند پزشک مشورت کنید. امیدوارم از مقاله تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟ استفاده لازم را برده باشد.

2 دیدگاه در “تفاوت فیلر و آنزیم بینی چیست ؟

  1. سودابه گفت:

    فیلر بهتر از آنزیم بینیه

    1. جعفری گفت:

      فیلر و آنزیم هر دو کارایی متفاوتی دارند
      فیلر برای اصلاح فرم بینی است اما آنزیم برای رفع چربی های اضافه بینی و مناسب بینی های گوشتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *