زیبایی و سلامت

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن - ایبوکالا

اینبار به سراغ یک روش دیگر از درمان های پوست رفته ایم. مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن، موضوع این مقاله است. این درمان هم، تقریبا مشابه با روش میکرونیدلینگ است با این تفاوت که در اینجا با تزریق کوکتل مزوتراپی مخصوص، کار بر روی پوست بیمار انجام می شود. اگر مقاله قبلی ما را خوانده باشید کاملا متوجه تفاوت موضوع خواهید شد. با این حال، خیلی زود به سراغ بررسی این روش میرویم تا بیشتر درباره آن بدانیم.

معجزه مزونیدلینگ

در این درمان نیز از دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ استفاده می شود که سوزن ها با ورود به لایه درم پوست، تاثیر بسیار خاص و نتایج شگفت انگیزی را ایجاد می کنند. در واقع تزریق از طریق این دستگاه ها باعث تحریک و تولید کلاژن در عمیق ترین لایه پوست می شوند. نخ جذبی رجیون را در این مورد می توانید بررسی کنید، به این دلیل که در کلاژن سازی بسیار عالی عمل می کند.
در هر صورت هدف از این عمل به شرح زیر است :

  1. درمان خطوط ریز و رنگدانه ها
  2. از بین بردن جای زخم و آکنه
  3. کشش پوست برای داشتن پوست صاف و جوان

مزایای مزونیدلینگ

مزونیدلینگ اجازه می دهد تا مواد فعال و موثر بر روی پوست که بعضی از آن ها قبلا هم در بدن تولید می شده اند، از طریق اتصال پوستی/اپیدرمی به لایه های عمیق پوست شما نفوذ کنند و تاثیر مثبت خود را بگذارند. این درمان باعث تحریک کلاژن و الاستین می شود و در عین حال مواد فعال را برای هدف قرار دادن یک مورد خاص که برای شما حساسیت ایجاد کرده و باعث نگرانیتان شده، تزریق می کند.
بعضی از فواید مزونیدلینگ را در ادامه نام می بریم :

  1. از علائم پیری جلوگیری می‌کند.
  2. نفوذ مواد مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد.
  3. فرآیندهای ترمیم زخم طبیعی بدن را تحریک می‌کند
  4. گردش سلولی و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد.
  5. تأثیر مثبتی بر روی هایپرپیگمانتاسیون و همچنین بر روی هیپوپیگمانتاسیون دارد.
  6. برای از بین بردن اسکار به ویژه اسکارهای آکنه مناسب است.
  7. بهبود جریان خون (نئوآنژیوژنز) به بافت اسکار

به طور کلی مزونیدلینگ برای موارد بسیاری پیشنهاد می شود. تقریبا هر فردی میتواند از این درمان بهره مند شود، چرا که میتوان این روش را بر اساس سن و ناحیه مورد نیاز به تزریق، تنظیم کرد.

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن - ایبوکالا

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن – ایبوکالا

ماندگاری مزونیدلینگ

همانطور که میدانید این سرم ها به عنوان جایگزینی برای اسید هیالورونیک استاندارد استفاده می شوند و بسته به نیاز پوست خود، می توانید نوع درمان را انتخاب کنید. برای استفاده از HA بهترین پیشنهاد ما کوکتل فیوژن آبرسان HA است.

به این ترتیب انواع مزونیدلینگ شامل موارد زیر می شود :

  1. احیا کننده
  2. اسکار
  3. پیگمانتاسیون

ماندگاری این روش با توجه به عوامل زیر متفاوت است :

  • سن بیمار
  • ناحیه تزریق
  • عوامل ژنتیکی
  • مراقبت بعد از تزریق
  • پزشک متخصص

نظر کسانی که مزونیدلینگ انجام داده اند

اغلب افراد با توجه به اینکه پاسخ خوبی نسبت به انجام این درمان می گیرند، طبیعتا نظر مساعدی نیز درباره مزونیدلینگ دارند. از بین رفتن علائم چین و چروک و داشتن پوستی جوان و شاداب، دلخواه هر فردی ست که این درمان چنین اتفاقی را برای پوست رقم می زند. بنابراین اغلب استفاده کنندگان از این درمان بین چهار تا شش هفته پس از انجام این روش، پوست آن ها بهبود یافته و تاثیرات ویژه ای را در خود می بینند.

با توجه به شباهت هایی که بین میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ وجود دارد شاید بد نباشد که به تفاوت های این دو درمان نیز اشاره ای داشته باشیم.

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن | ایبوکالا

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن – ایبوکالا

میکرونیدلینگ یا مزونیدلینگ کدام بهتر است ؟

هنگام تصمیم گیری بین میکرونیدلینگ و مزوتراپی، واقعاً به نتایجی بستگی دارد که به دنبال آن هستید. هر دوی این درمان ها راهکارهایی برای جلوگیری از پیری پوست هستند. اما تفاوت های جزئی این دو روش را در ادامه برایتان بررسی میکنیم :

  1. در حالی که مزوتراپی برای چین و چروک های سطحی ظریف مفید است، میکرونیدلینگ برای کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک ها موثرتر است.
  2. مشکلات رنگدانه ای پوست مانند تیرگی زیر چشم یا تغییر رنگ بهتر است با مزوتراپی درمان شود. به این دلیل که تزریق کوکتل حاوی تمام مواد اصلی برای سلامت طولانی مدت پوست است و به حذف سموم از سلول های پوست برای مقابله با رنگدانه ها کمک می کند.
  3. برای اسکار یا پوست ناهموار، مزوتراپی و میکرونیدلینگ هر دو موثر هستند. میکرونیدلینگ باعث بازسازی سلولی و لایه برداری در سطح عمیق تری می شود. در حالی که مزوتراپی پوست را تغذیه و آبرسانی می کند تا آن را سالم و شفاف نگه دارد. این دو روش درمانی را می توان برای بهترین نتیجه در اینجا به کار برد.
  4. تزریق مزونیدلینگ به مزودرم، که لایه میانی پوست است، انجام می شود، در حالی که میکرونیدلینگ روی بالاترین لایه پوست که به نام اپیدرم شناخته می شود، تاثیر می گذارد.

مزونیدلینگ چیست ؟ و بررسی کامل آن مقاله ای بود که هم اکنون آن را مظالعه کردید. ممکن است شما هم توضیحات دیگری داشته باشید که باعث کامل تر شدن این مقاله شود، ما را با نظرات خود راهنمایی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *