زیبایی و سلامت

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری - ایبوکالا

بوتاکس و پس از آن تزریق ژل و فیلر قطعا از محبوب ترین روش های زیبایی در جهان هستند. به این ترتیب، درمان منظم بوتاکس، ژل و فیلر بخشی از روال معمول حفظ زیبایی بسیاری از افراد است. تزریق ژل و بوتاکس در بارداری از حساسیت های زیادی برخوردار بوده که لازم به تحقیق و مشورت است و ما نیز در این مقاله به سراغ این موضوع رفته ایم. کسانی که به طور معمول بوتاکس و یا هر چند ماه یکبار ژل تزریق می کنند ممکن است ندانند که آیا پس از فهمیدن باردار بودن خود، از درمان خودداری کنند یا نه ؟ آیا بوتاکس و تزریق ژل و فیلر در دوران بارداری بی خطر است؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خطرات ژل لب و گونه در بارداری

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد غذاها و نوشیدنی هایی که در دوران بارداری مصرف می کنید تأثیر مستقیمی بر سلامت کودک شما دارند. اما در مورد درمان های زیبایی در دوران بارداری، سردرگمی و شک و تردید زیادی وجود دارد. تزریق ژل لب و گونه ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی جنین نداشته باشد اما حتما باید قبل از هرگونه تزریق، با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا تزریق ژل در بارداری خطر دارد ؟

به دلیل کمبود مطالعات بالینی در مورد ایمنی عمل های زیبایی در دوران بارداری و شیردهی، ما نمی توانیم مطمئن باشیم که استفاده از بوتاکس یا ژل در دوران بارداری بی خطر است. به همین دلیل در ادامه این متن، نتیجه بعضی از تحقیقات علمی را برای شما می آوریم:

  • آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات مراقبت های بهداشتی MHRA به زنان باردار توصیه می کند که بوتاکس یا تزریق ژل انجام ندهند، مگر اینکه به دلایل پزشکی باشد.
  • برخی مطالعات در مقیاس کوچک نشان می دهد که بوتاکس ممکن است در بارداری بی خطر باشد. اما، داده ها محدود است و به عنوان بخشی از یک کارآزمایی کنترل شده جمع آوری نشده است.

فقدان شواهد قطعی و مطمئن، کافی است تا پزشکان در نظر بگیرند که انجام بوتاکس و تزریق ژل در دوران بارداری برای زنان بی خطر نیست.

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری - ایبوکالا

عوارض تزریق ژل و بوتاکس در بارداری | بررسی کامل – ایبوکالا

عوارض تزریق فیلر و بوتاکس در بارداری

همانطور که گفته شد، از آنجایی که بوتاکس یک روش معمولی است، تعداد زیادی از زنان وجود دارند که درست قبل از بارداری یا قبل از اینکه متوجه بارداری خود در سه ماهه اول شوند، بوتاکس انجام داده اند.

  • اگر در دوران بارداری ناخودآگاه بوتاکس زده اید، این نوع شواهد باید به شما اطمینان دهد که خطر آسیب رساندن به نوزادتان کم است. اما در بقیه دوران بارداری خود نباید بوتاکس بیشتری انجام دهید. البته که تشخیص بوتاکس اصلی از تقلبی و تزریق آن قطعا پیامدهای تزریق بوتاکس در دوران بارداری را کاهش می دهد.

آیا در دوران شیردهی تزریق ژل و بوتاکس ضرر دارد ؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا بوتاکس در دوران شیردهی خطرناک است ؟ زنان شیرده باید از منابع بالقوه این سموم، از جمله غذاهای خاص و بوتاکس اجتناب کنند.

  • به عنوان یک اقدام احتیاطی، اکثر پزشکان توصیه می کنند که مادران تازه وارد از بوتاکس در دوران شیردهی خودداری کنند.
  • شایان توجه است که بسیاری بارداری را درمان ضد پیری خود می دانند. صورت شما پرتر می شود که به صاف شدن خطوط کمک می کند. زنان باردار اغلب درخشنده و جوان‌ تر به نظر می‌رسند، که می‌تواند زیبایی کافی را تقویت کند.

با چنین حجم محدودی از تحقیقات، ما نمی توانیم به طور قطعی به این سوال پاسخ دهیم که آیا بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است ؟ به همین دلیل، بهتر است مراقب باشید و به زنان باردار و شیرده توصیه کنید که از بوتاکس خودداری کنند.

  • اما، هنگامی که شیردهی را متوقف کردید، با تجویز پزشک متخصص ادامه دادن بوتاکس منظم کاملاً بی خطر است. یا در واقع، این زمان می تواند بهترین زمان برای رزرو اولین درمان بوتاکس باشد.
تزریق ژل و بوتاکس در بارداری - ایبوکالا

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری – ایبوکالا

بوتاکس در دوران بارداری و بعد از آن

شاید بهتر باشد اگر واقعا نیاز جدی به زیباتر بودن و یا داشتن پوستی جذاب تر در دوران بارداری را در خود احساس می کنید از درمان هایی مانند:

استفاده کنید و از جذابیت خود لذت ببرید. اگرچه، باید توجه داشته باشید که پوست شما در دوران بارداری حساس تر می شود. به این ترتیب، بهتر است از درمان های خشن مانند مزوتراپی خودداری کنید. پیشنهاد می شود در این دوران از نخ جذبی رجیون Rejeon برای شفاف تر شدن پوست خود استفاده کنید که یک عمل غیر تهاجمی موفقیت آمیز است.

  • البته، به محض اینکه شیردهی را متوقف کردید، ممکن است با نظر پزشک متخصص تزریق بوتاکس های معمولی خود را از سر بگیرید و باید متناسب با آن برای تزریق بوتاکس خود آماده شوید.

برای مثال، ممکن است ترکیبی از بوتاکس و پرکننده‌ ها را برای دستیابی به نتایج بهتر و طولانی‌ تر در نظر بگیرید. اما در هر صورت برای تزریق ژل و بوتاکس در بارداری هرگز مشورت با پزشک و تحقیق را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *