زیبایی و سلامت

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟ - ایبوکالا

مزوتراپی به دلیل توانایی آن در بهبود سلامت کلی و ظاهر پوست و در نتیجه داشتن پوستی جوان تر و درخشان تر شناخته شده است. از طرف دیگر، میکرونیدلینگ به دلیل توانایی آن در بهبود بافت پوست و در نتیجه داشتن پوستی صاف تر و یکدست تر شناخته شده است. در این مقاله سعی شده تا به سوال تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟ پاسخ داده شود. با ما همراه باشید تا جزئیات مزوتراپی و میکرونیدلینگ را بدانید.

مزوتراپی چگونه انجام می شود ؟

مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی است که شامل استفاده از سوزن برای نفوذ در درم است. این سوزن فوق‌ العاده ظریف است و به گونه‌ای طراحی شده است که از زیر درم، مستقیماً وارد بافت زیر جلدی زیر پوست شود تا ترکیبی از ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و فاکتورهای رشد را به پوست تزریق کند. این روش کم خطر و بدون عوارض است، در حالی که مزایای زیادی دارد.
هدف از این روش موارد زیر میباشد:

  • آبرسانی به پوست
  • افزایش بازسازی

میکرونیدلینگ چیست ؟

مشابه مزوتراپی، میکرونیدلینگ یک درمان غیرجراحی است که از سوزن برای نفوذ در درم استفاده می کند. با این حال، چند تفاوت کلیدی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. میکرونیدلینگ از یک قلم نیدلینگ پوستی استفاده می کند که با چندین سوزن بسیار ظریف به درم نفوذ می کند و نه یک بار برای ایجاد زخم در پوست.
  2. این فرآیند باعث تحریک یک پاسخ درمانی در پوست می شود و کلاژن و الاستین جدید تولید می کند.
  3. هنگامی که محصولات موضعی قبل از درمان روی پوست اعمال می شود، عمل ایجاد این ریز سوراخ ها در درم باعث جذب بهتر محصول در سلول های پوست می شود تا نتایج درمان به حداکثر برسد.
تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟ - ایبوکالا

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟ – ایبوکالا

مزوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ ؟

در طول سال ها، پوست شما می تواند مشکلات مختلفی مانند جای زخم، آکنه، چین و چروک یا تغییر رنگ را ایجاد کند. پیدا کردن یک روال مراقبت از پوست که نیازهای خاص شما را برآورده می کند، می تواند زمان زیادی برای آزمون و خطا ببرد. هر دوی این درمان‌ها برای جای زخم، ترک‌های پوستی و بسیاری دیگر از لک‌های رایج پوستی یا علائم پیری مؤثر هستند. تعداد جلسات اما برای هر کدام متفاوت است. اگرچه آنها بسیار شبیه هستند، اما از چند جهت مهم متفاوت هستند. هردو روش برای مسائل زیر کاربرد دارند:

  • مقابله با علائم پیری
  • رفع مشکلات رنگدانه های پوست
  • رفع مشکلات بافت پوست
  • اسکار یا پوست ناهموار

بهترین کوکتل مزوتراپی و میکرونیدلینگ کدام است ؟

کوکتل مزوتراپی و میکرونیدلینگ تقریبا یکی است اما همان طور که گفته شد فقط روش انجام آن با یکدیگر متفاوت است. برای نواحی مختلف صورت و بدن و مو از کوکتل های مختلفی استفاده می شود. از بهترین برندهای کوکتل میکرونیدلینگ می توان به کوکتل مزوتراپی فیوژن اسپانیایی، کوکتل مزوتراپی رویتاکر فرانسوی و مزولایک اسپانیایی اشاره کرد. به طور مثال کوکتل مزوتراپی مو رویتاکر یکی از بهترین ها برای درمان ریزش مو است. و یا کوکتل مزوتراپی دورچشم فیوژن بی رغیب بوده و نیازی به تعریف ندارد. اگر قصد رفع جوانسازی و رفع چین و چروک پوست خود را دارید، کوکتل رویتاکر 532 اصلی بهترین پیشنهاد است.

مزایای مزوتراپی صورت

این دو روش با تمام شباهت هایی که باهم دارند، در یک سری از جزئیات متفاوت هستند. به عنوان مثال مکن است برای پوست شل، رفتن به سراغ مزوتراپی گزینه بهتری باشد تا آنکه بخواهیم میکرونیدلینگ انجام دهیم. میکرونیدلینگ مو با مزوتراپی مو ممکن است متفاوت باشد و یا آنکه در روش انجام مزوتراپی تفاوت هایی وجود داشته باشد با روش انجام میکرونیدلینگ، با توجه به این موضوعات بهتر است تا برای تصمیم گیری حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
مزوتراپی برای مشتریانی با نگرانی‌های پوستی زیر مناسب‌تر است:

  1. جای زخم آکنه
  2. پوست شل
  3. پوستی کدر، کم آب و بی درخشش
  4. هایپرپیگمانتاسیون
  5. چین و چروک و خطوط ظریف
تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟ - ایبوکالا

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست ؟

مزایا میکرونیدلینگ پوست

اما درباره روش میکرونیدلینگ باید توضیح داد که این روش برای درمان ترک‌ ها و جای زخم روی بدن مناسب‌تر است. به طور کلی میکرونیدلینگ را بیشتر برای موارد زیر دنبال می کنند:

  1. جوان‌سازی پوست
  2. درمان اسکار آکنه
  3. اسکارهای جراحی
  4. دیسکرومی
  5. ملاسما و استریا
  6. منافذ باز پوست و رساندن داروها به زیر پوست

موارد بالا بهترین گزینه ها برای استفاده از میکرونیدلینگ است.

ماندگاری میکرونیدلینگ بیشتره یا مزوتراپی ؟

همانطور که می دانید ماندگاری هر روش بر روی پوست صورت و یا بدن وابسته به عوامل زیادی است که چند مورد را در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • ناحیه تزریق
  • مقدار تزریق
  • تجربه و تخصص پزشک
  • مراقبتهای پس از تزریق
  • ژنتیک درمانجو
  • سن و سال درمانجو

چند نکته بالا تنها بخشی از نکاتی است که باید در مورد ماندگاری روش های بالا بر روی پوست در نظر گرفت. ضمن آنکه شاید بپرسید هزینه این روش ها چقدر است ؟ این مورد نیز وابسته به مواردی است که از جمله آنها میتوان به اعتبار کلینیک و منطقه آن اشاره کرد. هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی قطعا باهم متفاوت است و قبل از انجام هر یک از روش ها حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *